fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Garaż marzeń w Luzzago

Garaż marzeń w Luzzago

Firmę Luzzago mieliśmy przyjemność poznać już w 2011 roku. To dzięki nim na naszym stoisku podczas pierwszej Autonostalgii oraz na pierwszym pikniku w Oborach mogliście podziwiać zjawiskową Alfę SpiderTouring 2000. Podczas ostatniej wycieczki do Mediolanu postanowiliśmy zajrzeć do centrali Luzzago, znajdującej się na obrzeżach Bresci.

Luzzago to obecnie jeden z 10 największych dealerów klasyków na świecie. Na naszym rynku firma obecna jest dzięki partnerom, takim jak Staniszewski Classic Parts. Niepozorna siedziba na obrzeżach Brescii to jednocześnie warsztat, ogromny magazyn części zamiennych, a także imponujący showroom.

Po przekroczeniu progu wita nas piękne Dino 246 GT. Po chwili z biura wyłania się Ottavio, który wraz z ojcem prowadzi firmę. Serdeczne powitania i wspólna kawa wprowadza nas w dobry nastrój przed zwiedzaniem całego obiektu.

Luzzago Classic Cars

Ottavio zabiera nas na wycieczkę po firmie. Zaczynamy od warsztatu, gdzie prowadzone są renowacje – na podnośniku TriumphSpitfire, obok – pod ochronną folią – cudna Alfa Romeo 6C 2500. Fragment warsztatu przeznaczona jest na magazyn części skupowanych dla potrzeb renowacji. Najwięcej problemów sprawiają właśnie włoskie auta, których odnowa – często z powodu braku części – trwa dość długo . Kompleksową renowację aut niemieckich czy angielskich firma może przeprowadzić do 6 miesięcy, włoskie potrzebują więcej czasu. Konieczne są poszukiwania części na rynku wtórnym, ich odnowa i żmudna kompletacja braków, co w przypadku wspomnianej wcześniej 6C nie było łatwe.
Pomiędzy warsztatem a showroomem jest magazyn części zamiennych gotowych do sprzedaży. Są to dwa piętra wszelakich elementów zamiennych do różnych marek klasyków.

Luzzago Classic Cars

Wisienka na torcie, czyli wspominany showroom, to spora hala, w której poustawiane są obecnie dostępne w sprzedaży klasyki. W trakcie naszej wizyty było to ok. 70 aut plus kilkanaście, które jeszcze nie wróciły z Milano Auto Classica. W kolekcji są m.in. bardzo rzadkie modele, jak Alfa 1900 Zagato, Lancia Stratos czy Fiat 1100 SportBarchetta. Pojazdy są w różnym stanie, jednak najczęściej już po renowacji lub w stanie oryginalnym, gotowe do jazdy. Ottavio oprowadził nas po swojej kolekcji, jednocześnie szybko udowadniając poprzez liczne anegdoty i detale historyczne, że nie mamy pojęcia o klasycznej motoryzacji…

Luzzago Classic Cars

Po wycieczce musiał udać się do biura i zostawił nas w hali stwierdzając: „róbcie co chcecie”. Nie trzeba nam powtarzać! Zaczęły się liczne przymiarki do wymarzonych klasyków. Razem z Bartkiem wcisnęliśmy się do Multipli, Janek chodził wokół Quattroporte III, Kacper wsiadł do każdej 500-tki i BMW, jakie stały w hali. Wciśnięcie się do Testarossy nie było już takie łatwe, jednak to auto dla drobnych Włochów – jak do niego wsiadał Michael Jordan!? Wychodziliśmy z hali z wypiekami na twarzy, a każdy z nas miał swojego nowego faworyta.

 Luzzago Classic Cars

 Luzzago Classic Cars

Zajrzeliśmy jeszcze do miejsca pracy naszego przyjaciela. W biurze Ottavio, poza niezliczonymi egzemplarzami światowej literatury fachowej, znaleźliśmy na ścianie pamiątkę z naszego pierwszego zlotu w Oborach. Bardzo miły akcent!

Luzzago Classic Cars

Była to krótka, ale treściwa wizyta. Na koniec zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, przekazaliśmy Ottavio nasze oficjalne gadżety i ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Do siedziby Luzzago na pewno wrócimy. Kto wie, może już w czerwcu, kiedy organizują rajd klasyków wokół jeziora Garda – Coppa Gabriele d’Annuncio? Ottavio zaprasza załogi z Polski, impreza zapowiada się bardzo interesująco.

Zdjęcia: Bartek Lichocki, Kacper Szczepański

 

Poprzedni wpis
Vespa i przyjaciele otwierają sezon!
Następny wpis
Z życia Fiata 500L

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Garaż marzeń w Luzzago