fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

2021 World Cup: Startujemy Ferrari 488 GT3 Evo w inauguracyjnym 12H of Bathurst

2021 World Cup: Startujemy Ferrari 488 GT3 Evo w inauguracyjnym 12H of Bathurst

Już w sobotę (3 kwietnia 2021 roku) o godzinie 12:30 wystartuje druga edycja największego sezonu endurance w symulatorze Assetto Corsa Competizione – World Cup – organizowanego wspólnie przez The Sim Grid oraz Virtual Competition Organisation.

W procesie prekwalifikacyjnym wyłonionych zostało 100 najlepszych zespołów, które następnie podzielono na dwa splity, po 50 zespołów w każdym. Czteroosobowy skład, reprezentujący ekipę ForzaItalia.pl eSports Team, uplasował się na drugim, nieco słabszym serwerze. Ale nawet tam stawka jest bardzo mocna i z pewnością naszych kierowców czeka dużo walki.

Za kierownicą Ferrari 488 GT3 Evo w malowaniu tricolore zasiądzie jego autor (Lucjan Próchnica), a także: Adam Dubiel, Paweł Jarzębowski i Wojciech Łukaszek, który niedawno wzmocnił szeregi zespołu.

Pierwszą rundą będzie 12-godzinny wyścig na położonym w australijskim Bathurst torze Mount Panorama, do którego kwalifikacje odbyły się w czwartkowy wieczór. Ze świetnej strony pokazał się Wojtek Łukaszek – wprowadził samochód z numerem 500 na 4. pole startowe do sobotniego wyścigu.

Tradycyjnie już zapraszamy do śledzenia zmagań z kokpitu Ferrari za pośrednictwem transmisji, prowadzonej na oficjalnym kanale YouTube – ForzaItaliapl eSports Team:

Na cały sezon złoży się łącznie pięć rund, w tym: trzy 12-godzinne wyścigi na torach Mount Panorama, Donington Park oraz Kyalami oraz dwa, 24-godzinne maratony na Spa-Francorchamps oraz finałowa runda na niemieckim Nurburgringu. Tory bardzo dobrze znane i lubiane przez naszych kierowców, którzy podzielili się swoimi wrażeniami tuż przed rozpoczynającą się rywalizacją. Tak prezentuje się kalendarz:

  • 03.04.2021 – 12H of Bathurst
  • 13.05.2021 – kwalifikacje do 24H of Spa
  • 15.05.2021 – 24H of Spa
  • 24.06.2021 – kwalifikacje do 12H of Donington
  • 26.06.2021 – 12H of Donington
  • 19.08.2021 – kwalifikacje do 12H of Kyalami
  • 21.08.2021 – 12H of Kyalami
  • 30.09.2021 – kwalifikacje do 24H of Nurburgring
  • 02.10.2021 – 24H of Nurburgring

Adam Dubiel:

Rozpoczynamy kolejny sezon wyścigów długodystansowych. Po cichu liczyłem na rywalizację w pierwszym splicie, jednak stawka okazała się nieco zbyt mocna. Nie ma się co jednak łamać – jazda w nieco słabszej stawce pozwoli nam na pewno na walkę o wyższe pozycje. Na pierwszy ogień idzie Bathurst, bardzo wymagający tor, od którego rozpoczęła się nasza przygoda z wyścigami endurance. Dzięki wielu godzinom treningu, jakie odbyliśmy pół roku temu, tor znam jak własną kieszeń i czuję się na nim bardzo pewnie, co jest niezwykle ważne jadąc na centymetry między betonowymi ścianami z prędkościami przekraczającymi 200 km/h. Wojtek wypracował nam świetną pozycję na start, także liczę na dobrą lokatę na mecie.

Paweł Jarzębowski:

Pierwszy wyścig w sezonie, a już więcej taktyki i teorii niż samej jazdy. Niewiadomych jest bardzo wiele. Podejrzewam, że i tak sam wyścig wszystko zweryfikuje. Przez dwanaście godzin może wydarzyć się bardzo wiele nieprzewidzianych sytuacji, zwłaszcza, że jest to tor, na którym o błąd nie jest trudno. Co do tempa, to myślę, że nie można narzekać. Nie wiadomo jednak, jak pod tym względem wypadamy na tle innych. Niedługo się dowiemy. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po naszej myśli.

Wojciech Łukaszek:

Kwalifikacje opuszczam z mieszanymi uczuciami, z jednej strony upewniłem się, że mamy tempo na top 3, z drugiej strony popsute najważniejsze okrążenie i niesmak po zdobyciu P4. Do wyścigu przystępuje jednak pełny nadziei, dysponując dobrym setem, ze świetnymi i doświadczonymi na tym torze partnerami. Zagadką pozostaje strategia, nasza i pozostałych. O tempo się nie martwię. Sobota to będzie dobry dzień.

Lucjan Próchnica:

Plan jest prosty – myśleć trzeźwo, podejmować optymalne decyzje względem sytuacji na torze, no i co najważniejsze – unikać błędów. O tempo kolegów z zespołu się nie martwię, większe mam obawy, że sam będę odstawać. 

Autor: Adam Dubiel

Zdjęcia: Zrzuty ekranu z Assetto Corsy / Adam Dubiel

Previous post
Maserati Bora obchodzi 50. urodziny
Next post
Ferrari 250 GTE 2+2 Series III by Pininfarina sprzedane na aukcji RM Sotheby’s

2 komentarze

  1. ppp
    9 kwietnia 2021 at 16:59 — Odpowiedz

    Gdzie można pobrać to malowanie?

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

2021 World Cup: Startujemy Ferrari 488 GT3 Evo w inauguracyjnym 12H of Bathurst