fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Zdobyliśmy drugie miejsce w klasyfikacji generalnej RCI World Tour

Zdobyliśmy drugie miejsce w klasyfikacji generalnej RCI World Tour

Szósta i ostatnia runda sezonu World Tour, organizowanego przez RCI (Racing Club International), odbyła się w ostatnią sobotę, 19 czerwca 2021 roku, na torze Suzuka International Racing Course. Ferrari 488 GT3 Evo zespołu #500 zajęło 7. miejsce w klasyfikacji generalnej i 1. w splicie PRO. Ekipa #501 dojechała na 16. pozycji, co dało 5. lokatę w splicie PRO.

Ostatni wyścig był inny od pozostałych. Ze względu na malejącą frekwencję, włodarze ligi zdecydowali się na połączenie splitów – PRO oraz Invite – po wcześniej przeprowadzonej ankiecie wśród kierowców. Zespół nr 500 startował z miejsca 28., czyli 6. w splicie PRO, zaś ekipa nr 501 z 30. lokaty, czyli 8. w PRO. 

Otwarcie wyścigu było bardzo pechowe dla naszej drużyny #500, która w momencie startu zajmowała drugą lokatę w klasyfikacji generalnej, z niewielką przewagą nad trzecią ekipą i nieco większą stratą do liderów. Kolejność pierwszych trzech załóg mogła jeszcze ulec zmianie. Niestety, tuż przed wejściem w pierwszy zakręt, Ferrari 488 GT3 Evo, prowadzone przez Lucjana Próchnicę, uderzyło w bandę w wyniku błędu kierowcy Nissana z numerem 667. Spadliśmy o 7. pozycji na lokatę 35, w dodatku dorabiając się uszkodzeń. W międzyczasie nasz największy rywal w Mercedesie AMG GT3 Evo bił się o pierwsze miejsce w splicie PRO.

Szybkie tempo i unikanie błędów sprawiło, że sukcesywnie odrabialiśmy straty do liderów splitu PRO, wyprzedzając kolejne załogi, co pozwoliło ostatecznie przedrzeć się na siódme miejsca w klasyfikacji generalnej. Trudny początek miała także ekipa #501, która na drugim okrążeniu wyleciała z toru po uderzeniu przez Astona nr 202 i spadła na przedostatnie 37. miejsce. Ostatecznie nasze drugie Ferrari dojechało do mety na 16. pozycji w generalce. 

W drużynie #501 gościnnie wystąpił Mikołaj Nowicki u boku Mateusza Książka i Patryka Pyrchli, zastępując nieobecnego Pawła Jarzębowskiego. Powtórkę można obejrzeć na kanale RCI TV:

Z kolei onboard z samochodu #500 znajdziecie na kanale Adama Dubiela na Twitchu:

Po rundach 3H of SIlverstone, 24H of Kyalami, 3H of Donington, 8H of Monza, 6H of Paul Ricard i 10H of Suzuka, drużyna ForzaItalia.pl eSports Team #500 zajęła drugie miejsce w klasyfikacji PRO w splicie PRO z liczbą 1321 punktów. Liderzy w Bentleyu #100 zgromadzili 1367 punktów, zaś Mercedes z trzeciego miejsca zdobył 1241 punkty. Ferrari 488 GT3 Evo drużyny ForzaItalia.pl eSports Team #501 było 4. z dorobkiem 1084 punktów. 

10H of Suzuka był pożegnalnym wyścigiem dla Patryka Pyrchli, który zdecydował się na zakończenie swojej przygody z simracingiem, a co za tym idzie, z zespołem ForzaItalia.pl eSports Team. Wspomniany kierowca wzmocnił szeregi naszej ekipy w czerwcu 2020 roku. 

Wypowiedzi kierowców

Rafał Dziki, #500:

Wyścig na Suzuce okazał się dla nas bardzo emocjonujący. Splity Invite i Pro zostały połączone, co sprawiło pewne komplikacje w trakcie rywalizacji. Już na starcie zostaliśmy wypchnięci z toru, co skutkowało uszkodzeniem auta i spadkiem o wiele miejsc. Na szczęście mieliśmy dobre tempo i udało się powoli przebijać w górę stawki. Wielkie nadzieje przyniosła kara dla rywalizującego z nami Mercedesa #193, która znacznie zwiększyła nasze szanse na utrzymanie się przed tą załogą w klasyfikacji generalnej. Niestety podczas mojego pierwszego stintu utknąłem za samochodem jadącym na zużytych oponach, którego, jakkolwiek to nie zabrzmi, bałem się wyprzedzić z powodu mojej niepewności. Straciłem przez to sporo czasu do lidera naszej klasy. Następne stinty na szczęście okazały się dużo bardziej udane, lecz ze względu na punktację przyjętą w tej serii, objęcie prowadzenia w naszej klasie nie dało odpowiedniej liczby punktów, aby zostać liderem w klasyfikacji PRO naszego splitu. Uważam, że ukończenie tej rundy na 7., miejscu rywalizując z zespołami ze splitu Invite, można uznać za spory sukces. Myślę, że wynik końcowy jest dla nas także satysfakcjonujący. Był to dla nas z pewnością bardzo rozwijający okres. Atmosfera w zespole podczas wyścigów była niesamowita, spotkało nas wiele nowych sytuacji i staraliśmy się wyciągać wnioski z popełnionych błędów. Z niecierpliwością czekam na kolejny sezon i liczę, że znajdziemy się w gronie najmocniejszych zespołów.

Lucjan Próchnica, #500:

Występ na torze Suzuka był jednym z najsolidniejszych w naszym wykonaniu. Adam i Rafał mieli bardzo dobre tempo – u mnie było gorzej pod tym względem, za to udało mi się wystrzegać błędów i nie przekraczać granic toru. Pierwszy stint utrudniły uszkodzenia, na drugim zaś – wleczenie się za Mercedesem… Cały sezon w RCI możemy uznać za udany. Nasza drużyna po raz pierwszy brała udział w 24-godzinnym wyścigu, który odbył się na torze Kyalami. Przy okazji chciałem podziękować za wspólną jazdę i towarzystwo Patryka Pyrchli oraz życzyć mu sukcesów w biegach górskich i nie tylko. W razie powrotu drzwi do Forzy będą otwarte. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Oto hybrydowe Ferrari 296 GTB. Ma V6 i rozwija 830 KM
Next post
Alfa Romeo ma nowego designera. Wcześniej projektował Seaty

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Zdobyliśmy drugie miejsce w klasyfikacji generalnej RCI World Tour