fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Nowa Lancia Thema

Nowa Lancia Thema

thema thumb

Odkąd Fiat wykupił większość udziałów Chryslera, wyraźnie widać, jaką drogą kroczył będzie włoski koncern motoryzacyjny. Szefowie chcą wykorzystać doświadczenie swojego nowego partnera w tworzeniu dużych, a przede wszystkim wygodnych samochodów. Taka rolę w koncernie będzie teraz odgrywać Lancia.

Z myślą o klientach szukających luksusowej limuzyny o niebanalnym wyglądzie, powstała nowa Thema. Jest to flagowe auto włoskiej marki i opiera się o podzespoły Chryslera 300C. Wszyscy, którzy myślą, że jest to po prostu europejska wersja 300C, są w błędzie. Chociaż Lancia nawiązuje wyglądem do bliźniaczego modelu rodem z Ameryki, to jest to auto zupełnie inne. Nowa Thema jest połączeniem tego, co najlepsze w Lancii, z tym co najlepsze w Chryslerze. To dlatego auto jest tak dojrzałe. Model jest niezwykle komfortowy, świetnie się prowadzi i trzyma drogi, a przy tym jest bardzo dobrze wykonany i cichy wewnątrz.

Thema to naprawdę duży samochód. Liczy 5066 mm długości, przy szerokości rzędu 1488 mm i wysokości 1902 mm. Przy takich wymiarach nikt nie może narzekać na brak przestrzeni wewnątrz. Z przodu auto wyróżnia sporej wielkości chromowany grill, na którego środku umieszczono logo Lancii. Duża ilość chromu potęguje tu wrażenie prestiżu. Dopełnieniem tego są świetnie wkomponowane przednie reflektory. Są one wykonane w technologii LED i mogą służyć jako światła do jazdy w dzień. Diody te tworzą kształt litery C, co sprawia świetne wrażenie, szczególnie w nocy. Zadziorny przód świetnie łączy się z linią dachu przy pomocy słupków przednich. Są one średniej grubości, co doceni kierowca limuzyny – nie będą mu one ograniczały widoczności. Całość wieńczy świetnie wyglądający tył auta, którego znakiem szczególnym jest długa, chromowana listwa łącząca kasety z tylnymi lampami. Na środku pokrywy bagażnika umieszczono logo Lancii. Całość dopełniają dwie chromowane końcówki wydechu umieszczone symetrycznie po obu stronach zderzaka.

 

Lancia 111019 L Thema 13

 

O znacznej poprawie jakości wykonania może świadczyć środek auta. Wnętrze jest wykonane z szlachetnych materiałów i wszystko jest tu świetnie spasowane, co z kolei potęguje wrażenie niezwykłego komfortu i luksusu – zwłaszcza wstawki z prawdziwego drewna oraz możliwość obszycia skórą deski rozdzielczej. Prezentuje się ona świetnie i cieszy prostotą obsługi. Elementem zwracającym szczególną uwagę są wskaźniki zegarów podświetlane kolorem Sapphine Blue, który nie powoduje zmęczenia wzroku u kierowcy nawet po dłuższej jeździe w nocy. Taki sam odcień znajdziemy w oświetleniu dla pasażerów tylnej kanapy. Aby podwyższyć prestiż i trwałość oświetlenia wykonano je w technologii LED.

O komforcie jazdy nie świadczy tylko wnętrze. By pasażer podróżujący autem czuł satysfakcję, należy zadbać również o odpowiednie wyciszenie. Tu nowa Thema jest liderem w swoim segmencie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii dźwiękoochronnych i paneli płyty podłogowej wykonanych z materiałów kompozytowych, we wnętrzu jest niezwykle cicho. By wzmocnić to wrażenie, inżynierowie zmienili także wykładziny wygłuszające oraz zastosowali laminowaną przednią szybę. Nowością w Themie jest system Uconnect Touch. Jest to system, dzięki któremu możemy korzystać z nawigacji satelitarnej, radia oraz klimatyzacji. Wszystko to obsługiwane jest przez duży, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,4 cala. System ten, w zależności od wersji wyposażeniowej, składa się z dziewięciu lub nawet dziewiętnastu głośników. Ta ostatnia opcja zarezerwowana jest dla najdroższej odmiany Themy – Executive. Dodatkowo system dźwiękowy wspomaga zamontowany subwoofer o mocy wzmacniającej 900 W.

 

Nowa Lancia Thema

 

Kiedy mówimy o nowym modelu, nie sposób nie wspomnieć o jego wyposażeniu – a wyposażenie Themy jest naprawdę imponujące. Na jego długiej liście możemy znaleźć wiele elementów zwiększających bezpieczeństwo – zarówno czynne jak i bierne. Na wyróżnienie zasługują systemy inteligentnego hamowania Ready Alert Braking oraz Rain Brake Support. RAB powoduje przejście hamulców w tryb gotowości zaraz po rozpoznanym puszczeniu pedału przyspieszenia – przyczynia się to do znacznego skrócenia reakcji układu hamulcowego. Natomiast RBS uaktywnia się w czasie działania wycieraczek – powoduje on chwilowe zbliżenie się klocków do tarczy hamulcowych w celu ich osuszenia. Kolejnym elementem zwiększającym bezpieczeństwo jest podnosząca się do góry tylna część pokrywy silnika. Zmniejsza to znacznie obrażenia, jakich może doznać osoba, która zostanie uderzona przez samochód. Każda wersja jest wyposażona w system parkowania – załącza się on wraz z włączeniem biegu wstecznego. Wtedy to na ekranie monitora ukazuje się obraz z za samochodu. Można też dokupić system zapobiegający kolizji w czasie jazdy z małymi prędkościami. Opiera się on na czujnikach wykrywających pojazdy znajdujące się w pobliżu w czasie cofania. System w ten sposób wykrywa ruch przecinający drogę cofania.

 

Nowa Lancia Thema

 

W nowym modelu jest też sporo elementów wyposażenia opcjonalnego. Można tu wspomnieć o systemie adaptacyjnej kontroli prędkości. Pozwala on na korzystanie z tempomatu bez ryzyka kolizji z samochodem jadącym przed nami. Specjalne czujniki wykryją zagrożenie i same zmniejszą zaprogramowaną prędkość tak, by zachować bezpieczny odstęp od samochodu nas poprzedzającego. Jest także system wykrywania samochodów znajdujących się w martwym polu. Po włączeniu kierunkowskazu system ten w przypadku zagrożenia powiadamia kierowcę znakami dźwiękowymi i wizualnymi o niebezpieczeństwie. To wszystko powoduje, że jazda nowym modelem Lancii jest nie tylko przyjemnością, ale pozwala również pasażerom czuć się wyjątkowo bezpiecznie.

Pod maską flagowego modelu Lancii pracują mocne jednostki współpracujące z automatyczną skrzynią biegów. Napęd przekazywany jest na tylną oś. Wśród nich możemy wyróżnić silnik o pojemności 3,6 l i mocy 286 KM z rodziny Pentastar. Jest niezwykle zaawansowany technologicznie i spełnia bardzo rygorystyczne normy czystości spalin Euro 5. Emituje on jedynie 219 g CO2 w cyklu mieszanym i pozwala rozwinąć prędkość rzędu 240 km/h. Do pierwszej setki rozpędza się w 7,7 s. Współpracuje z ośmiobiegową skrzynią automatyczną. W nowej Themie możemy też spotkać silniki diesla. Rozwijają one moc, odpowiednio, 190 KM i 239 KM. Obie jednostki również spełniają normę emisji spalin Euro 5, a przy tym charakteryzują się niskim spalaniem – ok. 7,1 l oleju napędowego w cyklu mieszanym. Współpracują ze skrzynią automatyczną, ale o pięciu przełożeniach.

 

Lancia 111019 L Thema 10

 

Flagowy model Lancii jest dostępny w salonach od października. Klienci mogą wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych: Gold, Platinium i Executive. Dla wszystkich planujących zakup modelu, Lancia przygotowała program „Top Care Thema”, którego zadaniem jest badanie zadowolenia klienta z nowego samochodu. Specjalnie przygotowany zespół będzie kontaktował się z klientem zaraz po odbiorze auta, następnie po czterech i dwunastu miesiącach jego użytkowania. W ten sposób klienci będą mogli szybko uzyskać pomoc lub poradę w kwestii ewentualnych problemów i wątpliwości. Podążając tym kanałem komunikacji będzie można również uzyskać szybkie wsparcie techniczne. Lancia przygotowała również ofertę specjalną dla klientów biznesowych. Akcja o nazwie „Ypsilon Tender to Thema” jest skierowana do menadżerów przedsiębiorstw, które zdecydowały się wybrać model Thema jako oficjalne auto firmowe. Klientom o specjalnym statusie daje ona możliwość korzystania z produktów finansowych w zamian za bezpłatne korzystanie z modelu Ypsilon przez okres dwunastu miesięcy.

 

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Fiat

Previous post
Z Polski do Włoch na... Piaggio! (cz. 1)
Next post
Sobie a Muzom - najciekawsze rzymskie musei parte II

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Nowa Lancia Thema