fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Maserati Mexico Frua

Maserati Mexico Frua

Maserati Mexico zaprezentowano po raz pierwszy w 1965 roku na salonie w Turynie w nadwoziu zaprojektowanym przez Vignale. Finalną wersję auta projektu Virginio Vario pokazano w Paryżu w październiku 1966. Nad swoim prototypem pracowała również pracownia Pietro Frua – i to auto chcieliśmy dzisiaj przybliżyć.

Prototyp Frua powstał w 1967 roku i jest autem noszącym pierwszy numer nadwozia Maserati Mexico – AM112 001. Auto oryginalnie posiadało silnik o pojemności 4,7 litra, który został wymieniony na późniejszą jednostkę mającą „zaledwie” 4,2 l. Mexico bazowało na skróconej podłodze od Quattroporte. To prawdziwe 4-miejscowe Gran Turismo. Nazwa Mexico wzięła się od faktu sprzedania prototypu z 1965 roku meksykańskiemu przedsiębiorcy – Diazowi Barroso oraz zwycięstwa angielskiego kierowcy Johna Surteesa w Grand Prix Mexico w Cooperze T-81 z silnikiem Maserati. Konkurentami w tamtym okresie było Lamborghini Espada, Iso Rivolta czy Ferrari 365 GT 2+2.

W sumie w latach 1966-72 wyprodukowano 482 egzemplarze Mexico, do tego doliczyć należy prototypy, jak Frua i Vignale. Dokładna ich liczba nie jest jednak znana. Z zewnątrz nie można odróżnić wersji 4.2 i 4.7, pod koniec produkcji dodano oznaczenie Maserati 4700 na tylnej klapie w mocniejszych modelach. Mexico komfortowo transportowało cztery osoby i potrafiło się rozpędzić do 250 km/h. Było to także pierwsze Maserati, w którym seryjnie zastosowano hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Skrzynia biegów miała 5 przełożeń, a opcjonalnie można było zamówić również 3-stopniową przekładnię automatyczną.

Ten protypowy egzemplarz został dostarczony do klienta z Modeny w 1967 roku. W trakcie swojej historii został wyeksportowany do Stanów Zjednoczonych, gdzie przebywa obecnie. Auto można wylicytować na nadchodzącej aukcji RM Sotheby’s w Arizonie, która odbędzie się 20. stycznia. Jego wartość szacowana jest na około 500 tys. dolarów. W trakcie ostatniej aukcji Duemila Ruote sprzedały się trzy egzemplarze Mexico w cenach od 30 tys. euro (auto do remontu) do 95 tys. euro.

Tekst: Jakub Strzemżalski

Zdjęcia: Robin Adams ©2016 Courtesy of RM Sotheby’s

Previous post
Auto Moto Classic w Ostródzie - aktualizacja
Next post
Alfa Romeo 2600 - Berlina, Spider, Sprint

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Maserati Mexico Frua