Podczas internetowej aukcji organizowanej przez Finarte w dniach 14-28 czerwca 2021 roku, trwała licytacja Lancii Fulvii coupe Rallye 1.6 HF Fanalone z 1970 roku. Auto jest w doskonałym stanie technicznym. Miało zaledwie dwóch właścicieli, a ostatni nie rozstawał się z tym pojazdem od 1981 roku.
Ten konkretny egzemplarz wyróżnia się chromowanymi zderzakami, srebrnoszarym kolorem nadwozia Escoli oraz charakterystycznymi dużymi lampami przednimi (stąd nazwa Fanalone). Odmiana Rallye 1.6 HF napędzana była 1,6-litrowym silnikiem o mocy 115 KM, osiąganych przy 6500 obr./min oraz miał inną geometrię zawieszenia, lekkie 13-calowe felgi i krótszą 5-biegową przekładnię. Właściciel tego pojazdu zadbał o to, aby pozostał niezmieniony względem specyfikacji fabrycznej. Ostateczna cena w drodze licytacji osiągnęła 58 235 euro.
W 1966 roku Lancia wprowadziła swój pierwszy specjalnie skonstruowany model z homologacją przeznaczoną do rajdów: Fulvię 1.2 HF. Pokazana w 1971 roku Lancia Fulvia Coupe 1600 HF „Series 2” była szczytem rozwoju Lancii na platformie Fulvia. Niewielkie podwozie o wadze 816 kilogramów korzystało z lekkich materiałów, poprawionego zawieszenia i silnika V-4 o pojemności 1,6 litra wyposażonego w gaźnik, który współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment