fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Będzie można przejechać się Ferrari 250 GT należącym niegdyś do Sir Stirlinga Mossa

Będzie można przejechać się Ferrari 250 GT należącym niegdyś do Sir Stirlinga Mossa

Hagerty oferuje przejażdżki na miejscu pasażera w Ferrari 250 GT należącym niegdyś do Sir Stirlinga Mossa. Wszystko to w ramach spotkania Classic Nostalgia w Shelsley Walsh. Tegoroczna impreza to 10. edycją, a Hagerty ma być partnerem wydarzenia. Szykuje się weekend pełen atrakcji z historycznymi pojazdami. Na stoisku Hagerty spodziewać się można Ferrari 250 GT Short Wheelbase o numerze podwozia 2735 GT, którym ścigał się Sir Stirling Moss. Za kierownicą tego auta odniósł pięć zwycięstw, w tym w Goodwood Tourist Trophy w 1961 roku. Ścigał się tym egzemplarzem Ferrari wraz z Grahamem Hillem w 24-godzinnej rywalizacji Le Mans w 1961 roku – pobili wtedy rekord okrążenia. Współczesna historia tego auta jest również imponująca – ma certyfikat Ferrari Classiche i przez 37 lat jest w rękach jednego właściciela. Mało tego, 250 GT jest używane dość regularnie. 

Więcej o tym samochodzie powiedział John Mayhead, redaktor UK Hagerty Price Guide:

2735GT Ferrari 250 GT SWB znane jest z bardzo bogatej kariery wyścigowej i kojarzone ze Stirlingiem Mossem i innymi, w tym Grahamem Hillem i Innes Irelandem. Odrestaurowany przez Ferrari Classiche ma wszystko to, czego oczekują kolekcjonerzy. Według Hagerty Price Guide auto jest warte 10,87 mln funtów bez uwzględnienia historii wyścigowej, dlatego wierzymy, że gdyby pojazd miał zostać sprzedany, kwota za niego byłaby jeszcze wyższa.

Na obecności 250 SWB skorzysta partner Hope for Tommorow, czyli organizacja charytatywna, której Sir Stirling był patronem. Widzowie odwiedzający stoisko Hagerty będą mieli szansę na wygranie bezpłatnej przejażdżki na miejscu pasażera w wyścigu górskim – przewidziana jest jedna taka atrakcja na każdy dzień pokazu.

W niedzielęClassic & Sports Car Concours d’Elegance powróci do Classic Nostalgia. Konkurs jest otwarty dla wszystkich samochodów zbudowanych przed 1985 rokiem. Na czele komisji sędziowskiej stanie dziennikarz motoryzacyjny i regularny uczestnik Shelsley Walsh – Simon Taylor – do którego dołączą John Mayhead z firmy Hagerty i Alastair Clements, redaktor magazynu Classic & Sports Car. W konkursie mogą wziąć udział samochody spełniające wymogi konkursu w czterech klasach.

John Mayhead jest dumny z powierzonej mu roli:

Jestem niezwykle dumny, że poproszono mnie o sędziowanie w tym najważniejszym miejscu dla wyścigów samochodowych, zwłaszcza że będę musiał przyjrzeć się pojazdom członków Midlands Automobile Club. Jest to dla mnie ogromny zaszczyt i z przyjemnością będę reprezentował Hagerty na tym wspaniałym wydarzeniu.

Hagerty jest najlepiej znana jako ubezpieczyciel pojazdów klasycznych, ale dzięki liczącemu 600 000 członków silnemu Drivers Club, magazynowi z 1,9 mln czytelników, ponad 1 mln miesięcznych unikalnych użytkowników odwiedzających jej witrynę medialną i 1,6 mln subskrybentów na YouTube, jest jedną z największych na świecie marek motoryzacyjnych.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari ze skrzynią ręczną są warte dwukrotnie więcej od takich samych modeli z automatami
Next post
1970 Lancia Fulvia coupe Rallye 1.6 HF sprzedana za blisko 60 000 euro

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Będzie można przejechać się Ferrari 250 GT należącym niegdyś do Sir Stirlinga Mossa