fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

812 GTS oficjalnie. To najmocniejszy seryjnie produkowany kabriolet Ferrari

812 GTS oficjalnie. To najmocniejszy seryjnie produkowany kabriolet Ferrari

Włoski producent samochodów oficjalnie zaprezentował najnowsze Ferrari 812 GTS, czyli tzw. odmianę topless. Auto napędza potężny 6,5-litrowy silnik V12 wytwarzający 800 KM i 718 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 7000 obr./min. Tym samym to najmocniejszy seryjnie produkowany kabriolet firmy z Maranello.

Silnik współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Przy wymiarach 4693 mm długości, 1971 mm szerokości, 1276 mm wysokości i rozstawie osi wynoszącym 2720 mm, 812 w wariancie kabriolet waży na sucho 1600 kilogramów. Rozłożenie masy między przednią a tylną osią wynosi 47:53%. Pojemność zbiornika paliwa to 92 litry, a bagażnika – 210 litrów. Producent twierdzi, że mimo dodatkowych 75 kilogramów masy, auto prowadzi się tak dobrze, jak coupe, co jest zasługą specjalnych amortyzatorów.

Osiągi GTS są zbliżone do wersji z twardym dachem. Sprint od 0 do 100 km/h trwa mniej niż 3 sekundy, a do 200 – 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 340 km/h. Z perspektywy dziejów marki to tym bardziej wyjątkowy samochód, bowiem ostatnim seryjnie produkowanym kabrioletem z silnikiem V12 był 365 GTS4, wytwarzany 50 lat temu. Od tamtej pory powstawały jedynie specjalne, limitowane serie typu 550 Barchetta w 2000, Superamerica w 2005, SA Aperta w 2010 i F60 America w 2014. Tych ostatnich powstało zaledwie 10 egzemplarzy.

W przypadku kabrioletów istotnym parametrem jest też czas otwierania i zamykania dachu. W 812 GTS na wykonanie tej czynności musimy poczekać 14 sekund i jest ona możliwa do prędkości 45 km/h. W dodatku kierowca do dyspozycji ma elektrycznie sterowaną tylną szybę, mającą za zadanie zwiększać komfort jazdy. Co ciekawe, można ją opuszczać nawet przy zamkniętym dachu, dzięki czemu podróżujący mogą napawać się dźwiękiem jednostki V12. 

Inżynierowie poprawili aerodynamikę poprzez zastosowanie przeprojektowanego dyfuzora. Nowy jest też krój felg. Producent nie zdradził cen, za to próbuje klientów skusić 7-letnim serwisem gwarancyjnym z cyklami rocznymi lub co 20 000 km przebiegu. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Charles Leclerc ponownie triumfował
Następny wpis
F8 Spider jest mocniejszy i lżejszy od 488 Spidera

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

812 GTS oficjalnie. To najmocniejszy seryjnie produkowany kabriolet Ferrari