Kolejny weekend w formacie ze spritnem zakończony. Kierowcy w piątek uczestniczyli w jednej sesji treningowej oraz kwalifikacjach do niedzielnego wyścigu. W sobotę przejechali kwalifikacje do sprintu oraz sprint. W niedzielę odbył się pełnowymiarowy wyścig, podczas którego triumfował Max Verstappen. Drugi do mety dojechał Lewis Hamilton, a trzeci – Lando Norris. Tuż poza podium znalazł się Carlos Sainz, podczas gdy jego partner z zespołu (Charles Leclerc) uplasował się na P6. Valtteri Bottas był P14, a Zhou Guanyu P15. Ostateczne wyniki nieco się różniły, zważywszy na dykswalifikację Hamiltona i Leclercka ze względu na naruszenie przepisów technicznych.
Pierwsza i jedyna sesja treningowa była całkiem obiecująca dla Ferrari. Charles Leclerc był niewiele wolniejszy od Maxa Verstappena, któremu przypadło pierwsze miejsce. Potem było tylko lepiej – w kwalifikacjach to właśnie Charles Leclerc triumfował po tym, jak anulowano czas Maxa Verstappena ze względu na naruszenie limitów toru. Carlos Sainz uplasował się na czwartym miejscu, a Alfy Romeo – na P13 i P14.
W sobotnich kwalifikacjach do sprintu najszybszy był Max Verstappen, przy czym wyprzedził Charlesa zaledwie o 0,055 sekundy. Carlos Sainz zakwalifikował się na P6, Zhou Guanyu na P15, a Valtteri Bottas – na P18. W wyścigu Alfy Romeo nie zdołały awansować na miejsca punktowane, podczas gdy pozycja Carlosa nie uległa zmianie, a Leclerc musiał uznać wyższość Hamiltona, kończąc na P3. Z przewagą blisko 10 sekund jako pierwszy na linii mety zameldował się Verstappen.
Holender również okazał się najszybszy w niedzielę, pomimo startu z nieco dalszej pozycji (P6), czego potwierdzenie znajdziemy w kompilacji najważniejszych momentów z tej sesji, zebranej w filmie na YouTubie Formuły 1:
Wypowiedzi kierowców
Charles Leclerc:
Można powiedzieć, że nie wybraliśmy dziś właściwej strategii. Na papierze nasze liczby mówiły, że strategia jednego i dwóch postojów była bardzo podobna, ale w rzeczywistości tak nie było. Czułem się dobrze w samochodzie przez cały weekend, a nasze tempo wyścigowe nie było złe, więc szkoda, że nie przywieźliśmy do domu lepszego wyniku. Musimy wykorzystać resztę tego sezonu, aby nauczyć się jak najwięcej i upewnić się, że wyciśniemy maksimum z każdej okazji w przyszłości.
Carlos Sainz:
Myślę, że dzisiejszy wynik był najlepszym, jaki mogliśmy osiągnąć. Tempo było przyzwoite i solidne przez cały wyścig, a na ostatnich okrążeniach nawet zmniejszyliśmy różnicę do samochodu na P3. Niestety konkurenci przed nami byli szybsi i nie byliśmy w stanie ich dogonić. Nie jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być i wiedzieliśmy, że to będzie trudny wyścig, ale teraz musimy szybko skupić się na Meksyku i przygotować się na następny tydzień.
Valtteri Bottas:
Daliśmy dziś z siebie wszystko: pod względem strategii zrobiliśmy wszystko dobrze, ale niestety przez cały weekend brakowało nam tempa w porównaniu do naszych bezpośrednich konkurentów. Wyboistość toru również miała wpływ na nasze wyniki, ponieważ musieliśmy jeździć zawieszeni nieco wyżej niż chcieliśmy, a tym samym poświęciliśmy trochę docisku, co nie pozwoliło nam w pełni wykorzystać naszych ulepszeń. Niewielkim pozytywem jest to, że nasi bezpośredni konkurenci również nie zdobyli dziś wielu punktów, co sprawia, że walka o siódme miejsce w mistrzostwach pozostaje otwarta. Z niecierpliwością czekam na wyjazd do Meksyku już za kilka dni: w zeszłym roku tor dobrze pasował do naszego samochodu, co miejmy nadzieję pozwoli nam szybko wrócić do konkurencyjnej formy.
Zhou Guanyu:
Wydawało się, że mamy lepszy samochód na początku weekendu, zwłaszcza po zmianie ustawień po FP1, ale ostatecznie nie byliśmy w stanie utrzymać pozycji, które zajmowaliśmy w piątek. Niestety, nie mieliśmy wystarczającego tempa, aby dotrzymać kroku naszym bezpośrednim konkurentom. Czułem, że brakowało mi przyczepności i ogólnie nie byłem w stanie utrzymać się w czołówce. Myślę, że ten wyścig był dla nas dość trudny ze względu na dużą degradację; z pewnością będziemy musieli przeanalizować, co dokładnie wydarzyło się w ten weekend, ale mam wrażenie, że cokolwiek moglibyśmy zmienić pod względem opon lub strategii, nie zrobiłoby dużej różnicy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment