fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Giulietta już za złotówki!

Giulietta już za złotówki!

Zastanawiacie się jak Alfa Romeo Giulietta wypada w konfrontacji z
konkurentem?

Nowa Giulietta to hołd na tegoroczne 100-lecie marki Alfa Romeo – włoskiej ikony sportu, emocji i piękna. Giulietta to nazwa samochodu, o którym w latach 50-tych marzyły tłumy fanów motoryzacji. Szczęśliwie dla Alfisti historia zatoczyła koło. Alfa Romeo podała polski cennik modelu Giullieta…

Najtańsza wersja Progression wyposażona w 120-konny turbodoładowany, benzynowy silnik 1.4 TB kosztuje od 69 900 zł. Takie auto już w serii oferuje pełne opoduszkowanie (poduszki powietrzne przednie, boczne i nadokienne), układ stabilizujący tor jazdy VDC (ESP), system Alfa Romeo DNA (kierowca przełącznikiem ustawia auto w jednym z trzech trybów – Dynamic, Normal lub All Weather) z Q2 (samoblokujący mechanizm różnicowy ukryty między przednimi kołami), system awaryjnego hamowania BAS, układ kierowniczy Dual Pinion (sprawia, że Alfa jest zwinna jak wąż), radio CD z obsługą plików mp3, klimatyzację, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą czy system Start&Stop.

Co na to Volkswagen w którego celuje włoski producent? Porównywalny model golfa z silnikiem benzynowym 1.4 TSI/122 KM w wersji comfortline kosztuje 69 530 zł – wyposażenie to radio CD z 4 głośnikami, ESP, skórzana kierownica, tempomat, alufelgi, 7 poduszek (Giulietta nie potrzebuje kolanowej poduszki ponieważ kolumna kierownicza jest tak skonstruowana by w razie wypadku nie być zagrożeniem dla kierowcy). Po uwzględnieniu wyposażenia standardowego okazuje się, że Giulietta tańsza o 700 zł.

Poza wersją Progression dostępna jest również wersja Distinctive, która jest dodatkowo bogatsza m.in. o klimatyzację automatyczną, przyciski wielofunkcyjne na kierownicy czy felgi ze stopów lekkich. Dla Alfisti poszukujących prawdziwie sportowych osiągów alfa romeo przygotowała 235-konną wersję o nazwie Quadrifoglio Verde (czterolistna koniczyna).

Paleta silnikowa nowej alfy zawiera wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe (zarówno benzynowe jak i diesla). Dostępne silniki wysokoprężne to dwa silniki JTDM drugiej generacji, 105-konny 1.6 spalający w cyklu mieszanym zaledwie 4,4 l/100 km (ten silnik niemiecki automobilklub ADAC uznał za jeden z najoszczędniejszych w klasie kompakt) oraz 170-konny Multijet o pojemności 2 litrów osiągający 350 Nm przy zaledwie 1750 obr./min (320 Nm już od 1500 obr/min).

Do wyboru mamy również trzy silniki benzynowe, 1.4 TB 120 KM, 1.4 w technice MultiAir o mocy 170 KM oraz zarezerwowany dla topowej wersji Quadrifoglio Verde motor o pojemności 1750 i mocy 235 KM zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i umożliwiający rozpędzenie Alfy Giulietty do prędkości maksymalnej równej 242 km/h.

Alfa Romeo Giulietta trafi do polskich salonów we wrześniu, jednak zamówienia można składać już. Kto pierwszy ten lepszy…

Cennik:
Alfa Giulietta 1.4 TB/120 KM Progression – 69 900 zł
Alfa Giulietta 1.4 TB/170 KM Progression – 75 900 zł
Alfa Giulietta 1.6 JTDM/105 KM Progression – 79 900 zł
Alfa Giulietta 2.0 JTDM/170 KM Progression – 87 900 zł
Alfa Giulietta 1.4 TB/120 KM Distinctive – 76 900 zł
Alfa Giulietta 1.4 TB/170 KM Distinctive – 82 900 zł
Alfa Giulietta 1.6 JTDM/105 KM Distinctive – 86 900 zł
Alfa Giulietta 2.0 JTDM/170 KM Distinctive – 94 900 zł
Alfa Giulietta 1750 TBI/235 KM Quadrifoglio Verde – 105 900 zł

Poprzedni wpis
Ducatisti pojechali do Wrocławia
Następny wpis
Alfa szokuje i zaskakuje! Znamy wielki plan

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Giulietta już za złotówki!