Dziennikarze z Motorsport Magazine, przy pomocy Lamborghini Huracana Performante, ustanowili rekordowe okrążenie na torze Circuit de Nevers Magny-Cours, na którym w latach 1991-2008 odbywały się Grand Prix Francji w Formule 1.
Tor o długości 4,4 km znajduje się w środkowej Francji, w pobliżu miasta Magny-Cours. W konfiguracji klubowej pętla mierzy 1,7 km i składa się z 11 zakrętów. I właśnie na odcinku w takim formacie ustanowiono rekordowy czas przejazdu – 1:17.17. To szybciej od McLarena 675LT, Chevroleta Corvette C7 Z06 i Porsche 911 GT3.
Lamborghini Huracan Performante uznawany jest za jeden z najznakomitszych sportowych samochodów produkcyjnych dostępnych obecnie na rynku. Potwierdził to m.in. Chris Harris z Top Gear.
Jego ponadprzeciętne możliwości udowodnił również Marco Mapelli, kierowca testowy Lamborghini. To właśnie on pokonał 20,6-kilometrowy odcinek Nūrburgring Nordschleife z czasem 6:52.01 minuty. W stosunku do seryjnego, auto odróżniało się jedynie posiadaniem klatki bezpieczeństwa. Cała reszta pozostała bez zmian. Pojazd wyposażono w opony Pirelli Trofeo R.
Najmocniejszą odmianę Huracana napędza 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 640 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Na osiągnięcie wartości pośredniej – 200 km/h – Lamborghini potrzebuje 8,9 sekundy.
Auto korzysta z bardzo przemyślanych i zaawansowanych rozwiązań technologicznych, szczególnie w kwestii aerodynamiki. Jego masa własna to 1382 kg na sucho, a stosunek mocy do wagi wynosi 2,15 kg/KM. Standardem jest system napędu na obie osie, który w razie konieczności może przekazać do 70% momentu obrotowego na tylną.
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie producent z Sant’Agata Bolognese zaprezentował odmianę Huracana Performante z miękkim dachem – Spyder.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment