fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lancia Delta seria 1 już za złotówki. Ile zapłacisz?

Lancia Delta seria 1 już za złotówki. Ile zapłacisz?

Trzy lata po debiucie Delty włoski producent daje nam samochód w odświeżonej szacie i z nowinkami technicznymi. Jest taniej…


Do rzeczy 🙂 Lancia Delta seria 1 to po prostu model po modernizacji – wprawne oko zauważy, że z zewnątrz zmieniła się osłona chłodnicy – ładna? Kwestia gustu a co ważniejsze – przywiązania do tradycji…

Pod maską pojawił się nowy turbodiesel – 1.6 Multijet/105 KM (300 Nm). Jak zapewnia nas producent silnik ma na 100 km w cyklu mieszanym spalać 4,6 l. Możliwości? Od 0 do 100 km/h – 10,7 s. Prędkość maksymalna – 186 km/h.

Co ciekawe Lancia Delta z tym silnikiem kosztuje teraz 74 990 zł, czyli o 4000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.

Poza delikatnie poprawionym wyglądem i nowym silnikiem dostajemy jeszcze:
– nowe nazewnictwo poszczególnych wersji: Steel, Silver, Gold, Platinum,
– kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą na wyposażeniu standardowym dla wszystkich wersji,
– zmiany wyposażenia wersji Gold i Platinum – standardowo instalowane reflektory Bi-ksenonowe,
– elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie standardem w wersji Platinum,
– aktywne zawieszenie opcją do wszystkich wersji,
– nowe pakiety wyposażenia,
– system Magic Parking – auto uzbrojone w ten układ potrafi samo wpasować się w kopertę parkingową. Kierowca musi tylko dodawać gazu i hamować,
– system Driving Advisor – asystent pasa ruchu – układ działa gdy samochód porusza się z prędkością 65-180 km/h – w sytuacji potencjalnego zagrożenia wysyła na koło kierownicy sygnał, zwracając tym uwagę kierowcy na przekroczenie linii rozdzielającej pasy,
– dostępność wersji Hard Black.

Ceny? Najtańszy model kosztuje 68 990 zł – to wersja z silnikiem 1.4 Turbojet/120 KM (206 Nm) w wersji Steel. Sztuki z najwyższej półki – benzynowa 1.8 TurboJet/200 KM (320 Nm) i wysokoprężna 1.9 Twinturbo Multijet/190 KM (400 Nm) – występują tylko w najbogatszej odmianie Platinium. Obie kosztują tyle samo – 126 990 zł.

Pomijając cenę – co byście wybrali? Benzynę czy diesla? Zaznaczmy, że Jeremy Clarkson z "Top Gear" powiedział kiedyś – "diesel jest paliwem szatana"…

Poprzedni wpis
Zobacz, kto kupuje nowe samochody z Polski
Następny wpis
Klasyki przepędziły zimę!

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Lancia Delta seria 1 już za złotówki. Ile zapłacisz?