Na papierze to starcie wydaje się nierówne – Porsche 911 GT3 RS to maszyna stworzona z myślą o torach wyścigowych, podczas gdy Maserati MC20 to elegancki włoski supercar z duszą gran turismo.
Oba auta kosztują niemal tyle samo – około 250 000 euro – ale różnice zaczynają się już od fundamentów. Porsche wyposażono w wolnossący, 6-cylindrowy silnik typu bokser, który swoją moc (maksymalnie 525 KM) oddaje liniowo i precyzyjnie. Z kolei MC20 korzysta z podwójnie doładowanej jednostki V6 Nettuno o mocy 630 KM i momentem obrotowym 730 Nm.
W teście Carwow nie było niespodzianki – MC20, choć wolniej startuje, natychmiast odrabia straty i wyprzedza Porsche wykorzystując przewagę momentu i turbodoładowania. Na dystansie 1/4 mili Maserati uzyskało czas 11 sekund, podczas gdy Porsche na pokonanie tego samego dystansu potrzebowało 11,2 sekundy.
Jak zauważyli komentujący w serwisie YouTube, kiedy turbo się budzi, MC20 znika jak włoski zabójca. Włoski samochód doceniono za elegancki i sportowy wygląd. Na wyniki w sprincie na prostej należy patrzeć z pewnym dystansem – w końcu 911 GT3 RS nie stworzono z myślą o jak najszybszym pokonywaniu prostych, tylko o efektywności w krętych sekcjach. To auto zbudowane wokół idei perfekcyjnego prowadzenia na torze – z ekstremalną aerodynamiką, karbonowymi elementami i bezkompromisowym zawieszeniem. W warunkach torowych wynik byłby zapewne zupełnie inny.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment