Maserati zaprezentowało nową odsłonę swojego supersamochodu – MCPURA, opartą na modelu MC20. Wersja ta zadebiutowała podczas Goodwood Festival of Speed i będzie dostępna zarówno jako Coupe, jak i Cielo (kabriolet). Pod względem technicznym pozostaje wierna oryginałowi – pod maską znajduje się 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik V6 o mocy 630 KM.
Na pierwszy rzut oka różnice względem standardowego MC20 są subtelne, ale istotne. Przód auta zyskał przeprojektowaną osłonę chłodnicy i nowy splittery, inspirowane modelem GT2 Stradale. Zmiany stylistyczne objęły również tył, gdzie zastosowano bardziej agresywny dyfuzor z elementami okalającymi końcówki wydechu oraz powiększony spoiler.
Producent podkreśla, że „spędził tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym”, dopracowując projekt MCPURA, jednak nie opublikowano danych dotyczących oporu powietrza czy siły docisku. Zmiany nie są więc tylko kosmetyczne – mają realny wpływ na osiągi i stabilność pojazdu.
Wyróżnikiem MCPURA jest także nowa paleta lakierów, w tym intensywny odcień Devil Orange, będący hołdem dla Mari Teresy De Filippis, pierwszej kobiety, która zakwalifikowała się do wyścigu Formuły 1. Na zdjęciach promocyjnych widoczny jest lakier Ai Aqua Rainbow – w wersji matowej dla Coupe i błyszczącej dla Cielo.
We wnętrzu również wprowadzono zmiany. Najbardziej rzuca się w oczy kierownica inspirowana wyścigami GT2 – spłaszczona u góry, a w wersji Coupe możliwa do wzbogacenia o diody zmiany biegów i karbonowe wykończenie. Pojawiło się też więcej Alcantary, nowe emblematy oraz dedykowane listwy przyprogowe.
System multimedialny pozostał bez zmian względem MC20, ale MCPURA korzysta z wyścigowych ekranów informacyjnych rodem z GT2 Stradale. Standardowo oferowany jest 6-głośnikowy system audio, a dla bardziej wymagających przygotowano opcję Sonus Faber z 12 głośnikami.
Pod względem osiągów MCPURA nie ustępuje bazowemu modelowi. Silnik Nettuno generuje 630 KM przy 7500 obr./min i 720 Nm momentu od 3000 obr./min, współpracując z 8-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem. Obie wersje przyspieszają od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h dla Coupe oraz 320 km/h dla Cielo.
Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati, skomentował nową wersję słowami:
MCPURA to esencja naszych sportowych ambicji i ducha elegancji. Chcieliśmy stworzyć coś, co nie tylko wygląda pięknie, ale też oferuje jeszcze więcej emocji z jazdy. GT2 był naszym punktem wyjścia, ale MCPURA jest czymś znacznie więcej – to wyjątkowa ekspresja DNA Maserati.
Ceny nowej wersji nie zostały jeszcze ujawnione. Jednak patrząc na prestiż modelu oraz zakres wprowadzonych zmian, można się spodziewać, że MCPURA będzie droższa od standardowego MC20.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment