Novitec wziął na warsztat kabriolet MC20 o nazwie Cielo, po czym dokonał modyfikacji obejmujących karoserię, podwozie i silnik.
Niemiecki tuner zastosował we włoskim supersamochodzie subtelne modyfikacje aerodynamiczne. Dorzucił do tego złote felgi, układ wydechowy Inconel, obniżył zawieszenie i zwiększył moc silnika V6 twin-turbo.
Dodatki z włókna węglowego Novitec dla supersamochodu Maserati obejmują aerodynamiczne elementy splittera, wlotów i otworów na masce, a także spojler typu ducktail z tyłu. Można je łączyć z różnymi ulepszeniami układu wydechowego, w tym z przedstawionym na zdjęciu układem wykorzystującym ultralekki stop Inconel i opcjonalną powłokę ze złota próby 999.
Kolejną wizualną atrakcją jest zestaw 21-calowych kutych felg NF11 wyprodukowanych we współpracy z firmą Vossen. Na przedstawionym przykładzie koła są wykończone w kolorze złotym, pasującym do akcentów zewnętrznych i kontrastującym z szarym nadwoziem. Felgi mogą być pomalowane na szeroką gamę kolorów, w zależności od preferencji właściciela.
Podobnie, jak w przypadku bliźniaka z zamkniętym dachem, Maserati MC20 Cielo można doposażyć w żółte sportowe sprężyny przybliżające do ziemi o 25 mm. Jednocześnie są one kompatybilne z fabrycznym systemem podnoszenia przedniej osi.
Podwójnie turbodoładowany 3-litrowy silnik V6 Nettuno generuje teraz 711 KM i 818 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wzrost o 81 KM i 88 Nm w stosunku do jednostki seryjnej był możliwy dzięki modułowi N-Tronic i wysokowydajnemu układowi wydechowemu.
Według Noviteca przyrost mocy pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż seryjny odpowiednik. Co więcej, prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h – do 325 km/h. Tradycyjnie dla firmy Novitec koszt ulepszeń nie został podany na ich stronie internetowej co oznacza, że zainteresowane osoby muszą skontaktować się bezpośrednio z tunerem.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment