fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto Alfa wszech czasów!

Oto Alfa wszech czasów!


Przez 100 lat istnienia Alfa Romeo wypuściła w świat ponad 70 modeli samochodów. Który z nich jest tym "naj"? Tysiące Alfisti nie mogą się mylić…

Wyścig rozstrzygnęły ostatnie metry… Najlepszą, najpiękniejszą i w ogóle "naj" została Alfa Romeo Giulia GTAm, która zgarnęła złoto tuż sprzed scudetto… nie uwierzycie… 8C Competizione – tak, tak superAlfa naszych czasów przegrała o niecały jeden procent.

Dla tych, którzy nie znają nowej królowej przypominamy, że Giulia GTAm wywodzi się z seryjnego modelu 1750 GT Veloce. Jej wysokość Giulia GTAm zostawiła ślad spalonej opony w świecie sportu – zwyciężyła w 1970 roku w European Touring Car Championship. Wówczas gaz wciskał holender Toine Hezemansem.

A jaka jest 8C Competizione? Poza tym, że piękna i bardzo rzadka to teraz również… niepocieszona. Występuje także jako Spider czyli kabrio, ale zawsze w erotycznych proporcjach. Pod zmysłową karoserią z włókna węglowego kryje się boskie źródło mocy – ośmiocylindrowy silnik 4,7 litra – jego 450 koni przenosi na tylne koła 6 biegów skrzyni (automatyczna przekładnia Cambiocorsa z mechanizmem różnicowym pracują z tyłu – m.in. dlatego auto szczyci się idealnym rozkładem masy 50:50). Sekwencyjna przekładnia pochodzi z półek Maserati – przełożenia kierowca redukuje łopatkami pod kierownicą.

Ciekawostka! Alfę 8C Competizione Spider można oficjalnie kupić w… Polsce! Jak czytamy w jeszcze gorącym magazynie "CARS" za pierwszą sztukę pewien szczęśliwiec zapłacił 1 200 000 zł. Mało tego musiał podpisać oświadczenie, że ślicznotkę będzie serwisować u… przedstawiciela Maserati! Perła wyjechała z salonu Alfy Romeo "Autex" w Bydgoszczy. Hmm a stamtąd już niedaleko do Torunia i najsłynniejszego posiadacza Maybacha 🙂 – kto wie może to on?

 
Ale wróćmy do tematu… Trzecie miejsce należy do Alfy Spider Duetto. To właśnie za jej drewnianą kierownicą Dustin Hoffman pędził w "Absolwencie" (1967 r.). Niżej możecie obejrzeć kilka pamiętnych scen z "Absolwenta", a potem – od czwartej minuty – coś bardzo miłego dla wszystkich Alfisti.

 
 

Oto jak głosowali Alfisti…
1. Alfa Giulia GTAm – 20.4 proc.;
2. 8C Competizione  – 19.8 proc.;
3. Alfa Spider Duetto – 16.1 proc.;
4. Alfa Giulietta – 13.1 proc.;
5. Alfa Sud – 11 proc.;
6. Alfa 156 GTA – 7.5 proc.;
7. Alfa 159 Alfetta – 7.3 proc.;
8. Alfa 8C 2900 B Le Mans – 3.4 proc.;
9. Alfa Giulia 1600 Sprint Speciale – 1.4 proc.;

A Wy który model Alfy uważacie za "naj"?

Poprzedni wpis
ForzaItalia.pl się nie nudzi!
Następny wpis
Il Ponte poleca

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Oto Alfa wszech czasów!