Lubisz kawior i szampana? Masz młodszą żonę lub kochankę? A może masz je obie? Jeśli tak to my mamy coś dla Ciebie…
Salon Privé to brytyjski zlot elity motoryzacji przez duże E i M… Przez kilka dni trawniki Hurlingham Club w Londynie wygniatały koła najbardziej wyrafinowanych samochodów świata. Nie zabrakło też motocykli. Między tymi wspaniałościami przechadzali się bogaci panowie z pięknymi i młodszymi żonami a może nawet kochankami (?). Z głośników sączyła się delikatna muzyka zaś kelnerzy co chwilkę raczyli gości szampanem…
Wróćmy do koni mechanicznych sprzed lat… Nas najbardziej interesuje konkurs elegancji… Jury przyznawało nagrody w siedmiu grupach oraz nagrodę główną… Dawna włoska motoryzacja króluje! Panie i Panowie oto wyniki…
Klasa A – Jaguar, który świętuje 75. Urodziny marki
– Pierwsze miejsce w klasie – Jaguar D-Type 1954
– Drugie miejsce w klasie – Jaguar XK150 3.8’S’ Roadster 1960
Klasa B – Bugatti: przedwojenne auta sportowe (włoski projektant i konstruktor samochodów Ettore Arco Isidoro Bugatti urodził się 15 września 1881 roku w Mediolanie).
– Pierwsze miejsce w klasie – Bugatti Type 57 Ventoux 1935
– Drugie miejsce w klasie – Bugatti Type 44 1930
Klasa C – supermotocykle z lat 70.
– Pierwsze miejsce w klasie – włoska MV Agusta 750Sport 1973
– Drugie miejsce w klasie – Harley Davidson XLCR Café Racer 1977
Klasa D – Maserati: era Orsi (Co to znaczy? Zajrzyjmy do encyklopedii – w 1937 r. spółka Maserati S.p.A. została sprzedana firmie Orsi, która w 1940 r. przeniosła siedzibę firmy z Bolonii do Modeny, gdzie pozostała do dziś. Orsi budowała auta wyścigowe marki Maserati. Samochody te wygrywały wyścigi, pokonując takich rywali jak Auto Union czy Mercedes-Benz.)
– Pierwsze miejsce w klasie – Maserati A6G/54GT 1956
– Drugie miejsce w klasie – Maserati 250F 1957
Klasa E – supersamochody: 200 mil/h i więcej
– Pierwsze miejsce w klasie – McLaren F1 1995
– Drugie miejsce w klasie – Bugatti EB110 GT 1994
Klasa F – Alfa Romeo: klasyczne wyścigówki przed 1940 r.
– Pierwsze miejsce w klasie – Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1932
– Drugie miejsce w klasie – Alfa Romeo 6C 2300 Aerodinamica Spider 1935
Klasa G – Era Hollywood: skrzydlaki z lat 50.
– Pierwsze miejsce w klasie – Oldsmobile 98 Starfire Convertible 1956
– Drugie miejsce w klasie – Cadillac Series 62 1955
Wreszcie najważniejsza nagroda! Najlepszym autem całego show okrzyknięto Alfę Romeo 8C 2300 Monza z 1932 roku (na zdjęciu niżej). Samochód urodził się do wyścigów – jego konstruktorem był Vittorio Jano – moc 178 koni mechanicznych produkował doładowany kompresorem 8-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2556 cm sześciennych. Jeden z entuzjastów opisał brzmienie silnika jako „symfonię, w której każdy ząb w przekładniach i każde łożysko grają swoje nuty”. Właśnie taką maszyną Tazio Nuvolari wiele razy wygrywał na torze Monza. Hmm, jedyny słuszny wybór dla bogacza…
A my przypominamy, że przed nami 60. Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii gdzie obchodząca 100 urodziny Alfa Romeo jest gościem honorowym i gdzie wystawi swoje najwspanialsze modele z dawnych lat. Kiedy? Już w najbliższą niedzielę 15 sierpnia – wspaniałości dawnego świata na czterech kołach będą zachwycać swoimi wdziękami…
Przypominamy również o tym, że Forza Italia jest współorganizatorem II Zlotu Gwiaździstego Miłośników Zabytkowej motoryzacji, który odbędzie się od 21 do 22 sierpnia 2010 w Warszawie, na terenie Autodromu Automobilklubu Polski na Bemowie. Motyw przewodni – włoska motoryzacja! Zapraszamy gorąco!
No Comment