fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Produkcja 500L w Serbii wstrzymana przez brak części z Chin

Produkcja 500L w Serbii wstrzymana przez brak części z Chin

Fiat Chrysler Automobiles tymczasowo wstrzymał produkcję w serbskiej fabryce ze względu na problemy związane z komponentami przychodzącymi z Chin. Jest to spowodowane rozprzestrzeniającym się wirusem z Wuhan.

Jak wynika z informacji rzecznika prasowego, produkcja zostanie wznowiona jeszcze w lutym. Krótki przestój nie ma mieć wpływu na prognozowaną produkcję w ujęciu pełnego miesiąca. Obecnie firma jest w trakcie zabezpieczania przyszłych dostaw części. 

W fabryce w miejscowości Kragujevac wytwarzany jest Fiat 500L. Zdaniem lokalnych mediów w całym 2019 roku z taśmy produkcyjnej serbskiego zakładu wyjechało około 40 000 sztuk Fiatów

Przypadek Fiata nie jest odosobniony. Wielu producentów zmaga się z podobnymi problemami. Następne kilka tygodni ma mieć krytyczne znaczenie dla branży motoryzacyjnej. Części wytwarzane na terenie Chin są używane w milionach pojazdów na całym świecie. Na domiar złego chińska prowincja Hubei, epicentrum epidemii koronawirusa, jest głównym ośrodkiem produkcji części i dostaw. Na początku lutego produkcję w Korei Południowej wstrzymał m.in. Hyundai. 

Z podobnych przyczyn najprawdopodobniej opóźniona zostanie światowa premiera hybrydowego Ghibli, zaplanowana na targi motoryzacyjne w Pekinie. Organizatorzy tego wydarzenia rozważają zmianę terminu. Pierwotnie wystawa miała się odbyć w dniach 21-30 kwietnia 2020 roku. Nowa data ma zostać ujawniona w późniejszym terminie. Jak twierdzi lokalny rząd, liczba odnotowanych przypadków zarażenia koronawirusem wzrosła do około 71 tysięcy. 

Targi motoryzacyjne w Pekinie to jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych na świecie. Pierwsza edycja tej wystawy miała miejsce w 1990 roku. Wielu europejskich producentów, w tym m.in. Maserati, VW, Audi, BMW i Mercedes-Benz, planowało premiery istotnych dla gamy modeli, opracowanych głównie z myślą o tamtejszym rynku, zresztą niezwykle istotnym dla luksusowych marek.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Tak wygląda porzucone na 13 lat Ferrari F355
Następny wpis
Giancarlo Fisichella testował SF90 Stradale na torze Fiorano

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Produkcja 500L w Serbii wstrzymana przez brak części z Chin