fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Giancarlo Fisichella testował SF90 Stradale na torze Fiorano

Giancarlo Fisichella testował SF90 Stradale na torze Fiorano

Nazwa Ferrari SF90 Stradale nawiązuje do dwóch światów, które są ze sobą ściśle powiązane, ale oddalone od siebie o wiele kilometrów: mowa o bolidach Formuły 1 i tradycyjnych aut typu GT.

Ferrari wyszło z założenia, że nikt bardziej nie nadaje się do przetestowania tego auta od Giancarlo Fisichelli. To kierowca, który 10 lat temu był jednym z czołowych zawodników Formuły 1, a dziś wystawia Ferrari 488 GTE dla zespołu Spirit of Race.

Wybitny kierowca spotkał się z ponadprzeciętnym samochodem w idealnej scenerii, czyli na torze Fiorano. SF90 to niezwykle istotny model dla Ferrari, który stanowi swoistego rodzaju podwaliny dla nowej generacji aut. Został zaprojektowany tak, by w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje zastosowanie zelektryfikowanego napędu.

Sportowy samochód dysponuje mocą 1000 KM, na którą składają się 780 KM z jednostki spalinowej i 220 KM z trzech jednostek elektrycznych. Dwie spośród tych ostatnich napędzają przednią oś, zaś trzecią umieszczono pomiędzy V8 a skrzynią biegów. Zdaniem Fisichelli to „prawdziwa rakieta” charakteryzująca się ostrą jak brzytwa reakcją na dodanie gazu. Hybryda dostarcza moc tak szybko, że kierowca może raz na zawsze zapomnieć o takim terminie jak „turbolag”.

Jednostki elektryczne są niezwykle istotne także w ujęciu prowadzenia, co też Giancarlo wyczul już po pierwszych metrach, zważywszy na nisko osadzony środek ciężkości:

Jeśli bawisz się przepustnicą czujesz, że nos samochodu jest skierowany na wybraną przez ciebie linię.

Na byłym kierowcy F1 wrażenie zrobiły system Human-Machine Interface, pełni elektryczny tryb eDrive, a także… możliwość wyłączenia kontroli trakcji. Mokry asfalt w ogóle nie sprawił problemu – auto wciąż było posłuszne i łatwe w prowadzeniu. 

Jakiś czas temu Nico Rosberg miał okazję jeździć po torze Fiorano Monzą SP1.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

FCA rozważa współpracę z Hyundaiem
Poprzedni wpis
Produkcja 500L w Serbii wstrzymana przez brak części z Chin
Maserati Levante Trofeo
Następny wpis
Zmodernizowane Maserati Quattroporte i Levante mają zadebiutować tego lata

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Giancarlo Fisichella testował SF90 Stradale na torze Fiorano