Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 16. stycznia 2025 roku w siedzibie UniCredit w Mediolanie, z udziałem Andrei Orcela – dyrektora generalnego UniCredit Group i dyrektora generalnego Ferrari – Benedetto Vigny, ujawniono dalsze szczegóły wieloletniego partnerstwa premium, które zostało po raz pierwszy ogłoszone we wrześniu 2024 roku. Współpraca ta łączy dwie duże włoskie firmy w ekscytującej synergii skoncentrowanej na innowacjach i dostarczaniu nowych usług i doświadczeń dla fanów Scuderia Ferrari HP i klientów UniCredit.
Aby uczcić partnerstwo UniCredit planuje wraz ze Scuderia Ferrari HP wspólne wydarzenie, które odbędzie się w marcu 2025 r. w Mediolanie, rodzinnym mieście UniCredit, zapewniając ekscytującą platformę startową dla partnerstwa, z której może cieszyć się miasto i społeczność sportowa.
Nowe partnerstwo rozpoczyna się w momencie, gdy siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton dołącza do Scuderia Ferrari HP, aby połączyć siły z Charlesem Leclercem – absolwentem Akademii Kierowców Scuderia Ferrari i jednym z najbardziej imponujących talentów tego sportu. Razem stworzą skład kierowców, który jest w stanie zapewnić ekscytujące występy na torze. Dzięki wsparciu UniCredit powstaną wyjątkowe możliwości połączenia zespołu z globalną społecznością, takie jak ekskluzywne wydarzenia, wspólne opowiadanie historii i inicjatywy pokazujące synergię między tymi dwiema kultowymi włoskimi markami. UniCredit wniesie wartość dodaną do swojej bazy klientów i interesariuszy, oferując im szansę na emocje związane z Formułą 1 w niezapomniany sposób.
Ferrari i UniCredit są w równym stopniu zaangażowane w zrównoważony rozwój i integrację w swoich instytucjach na całym świecie. Ferrari dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. i angażuje się w działania na rzecz społeczności, do których dociera, koncentrując się na edukacji. Podobnie UniCredit realizuje cele ESG (środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem) poprzez skuteczne inicjatywy i ma doświadczenie w silnej współpracy ze swoimi klientami, pomagając im w realizacji ich agendy ESG. Po stronie społecznej platforma Edu-Fund Fundacji UniCredit przeznaczyła 14 milionów euro na walkę z ubóstwem edukacyjnym. Te wspólne wartości podkreślają partnerstwo poświęcone wspieraniu zrównoważonej i sprawiedliwej przyszłości poprzez konkretne działania.
Benedetto Vigna, dyrektor generalny Ferrari, powiedział:
Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem tego partnerstwa z UniCredit – bankiem, który uosabia tego samego ducha innowacji i doskonałości definiującego naszą markę. Razem z nimi będziemy świętować nasze dziedzictwo i nadal na nowo definiować granice możliwości w świecie wyścigów i finansów. Współpraca ta stanowi dalsze zobowiązanie wobec naszych klientów, fanów i społeczności zapewniając, że są oni w centrum każdej inicjatywy. Zjednoczeni, z niecierpliwością czekamy na przyszłość pełną pasji i wydajności.
Andrea Orcel, dyrektor generalny Grupy UniCredit, powiedział:
UniCredit jest niezwykle dumny z rozpoczęcia przełomowego partnerstwa z zaprzyjaźnioną włoską marką, która szanuje swoje dumne dziedzictwo, jednocześnie patrząc globalnie i w przyszłość. Nasze wieloletnie partnerstwo z Ferrari wyznacza nowy etap współpracy, budując pomost między światem finansów i wyścigów samochodowych w oparciu o silne, wspólne zobowiązanie: do dostarczania ludziom tego, co najlepsze, we właściwy sposób. Pracując razem będziemy dostarczać wysokowydajne rozwiązania finansowe, które umożliwią naszym klientom i społecznościom rozwój oraz zapewnią, że fani Ferrari będą mogli być jak najbliżej akcji.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment