Ferrari podsumowało pierwszy dzień testowy w Bahrajnie. Nowy bolid SF-25 ukończył pełny program. Lewis jeździł rano, a Charles – po południu.
Kierowcy Scuderia Ferrari HP pokonali łącznie 141 okrążeń (763 km) podczas pierwszego z trzech dni testów przed rozpoczęciem sezonu 2025. Lewis Hamilton i Charles Leclerc podzielili między siebie osiem godzin spędzonych na torze w bolidzie SF-25. Obaj kierowcy realizowali ten sam program koncentrując się na zwykłych testach nowego samochodu podczas pierwszego przejazdu, a nie na osiągach.
Lewis jako pierwszy wyjechał na tor, a samochód został wyposażony w specjalne oprzyrządowanie do analizy aerodynamiki na kilka pierwszych okrążeń, aby wykonać pomiary podczas jazdy na oponie C2. W programie znalazło się dokładne mapowanie, aby uzyskać dogłębny obraz całego samochodu, a także sprawdzenie korelacji między danymi z toru a danymi zebranymi w symulatorze w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Hamilton testował również oponę C3 z różnymi konfiguracjami aerodynamicznymi i poziomem paliwa, a także wykonał kilka treningowych startów i pit stopów. Przejechał 70 okrążeń (379 kilometrów) z najlepszym czasem 1’31″834, ustanowionym na oponach C3.
Podczas przerwy obiadowej zmieniono ustawienia kokpitu, aby dostosować je do potrzeb Charlesa, który wyjechał na tor Sakhir krótko po godzinie 15:00. Przejechał niemal identyczny program, jak jego kolega z zespołu – zaczynając na oponach C2, a następnie zmieniając je na C3, kontynuując prace nad mapowaniem i zapoznając się z SF-25, ale bez skupiania się na osiągach. Jeździł również z różnym obciążeniem paliwa, podczas gdy zespół zbierał dane z kilku obszarów, kończąc dzień kilkoma startami treningowymi. Jedyną przeszkodą była ogólna awaria zasilania, która dotknęła cały tor krótko po godzinie 17:00 – co oznaczało, że aktywność na obiekcie została wstrzymana na prawie godzinę. W związku z tym FIA i zespoły podjęły decyzję o przedłużeniu sesji o godzinę – flaga w szachownicę pojawiła sie o godzinie 20:00. Najlepszy czas Monakijczyka na 71. okrążeniach (384 kilometry) wyniósł 1’30″878 na oponach C3.
SESJA PORANNA
PROWADZĄCY: Lewis Hamilton #44
UKOŃCZONE OKRĄŻENIA: 70
POKONANY DYSTANS: 379 kilometrów
NAJSZYBSZE OKRĄŻENIE: 1’31″834 na C3
UŻYTE OPONY: C2, C3
POGODA: pochmurno, sucho. Temperatury: powietrze 15°C, tor 22°C
SESJA POPOŁUDNIOWA
PROWADZĄCY: Charles Leclerc #16
UKOŃCZONE OKRĄŻENIA: 71
POKONANY DYSTANS: 384 kilometry
NAJSZYBSZE OKRĄŻENIE: 1’30″878 na C3
UŻYTE OPONY: C2, C3
POGODA: pochmurno, sucho. Temperatury: powietrze 14°C, tor 20°C
Lewis Hamilton #44:
Testy zawsze są ekscytujące. To pierwszy raz, kiedy można zobaczyć, nad czym wszyscy pracowali i zacząć wyczuwać swój własny samochód i nadchodzący rok. Bycie tutaj ze Scuderia Ferrari HP i w SF-25 po raz pierwszy to niesamowite uczucie. Skupiamy się teraz na eksperymentowaniu z różnymi rzeczami, zbieraniu jak największej ilości danych i zapoznawaniu się z samochodem, a już wiele się nauczyliśmy. Jest zbyt wcześnie, aby naprawdę zrozumieć osiągi, ale wszystko jest w porządku i jako zespół pracujemy nad najlepszym sposobem optymalizacji każdego przejazdu. W ciągu najbliższych kilku dni będziemy mieli jeszcze więcej do zrobienia, aby zrealizować nasz program i jak najlepiej zrozumieć samochód, ale teraz nie mogę się doczekać jutrzejszego wyjazdu.
Charles Leclerc #16:
Dobrze jest wrócić na tor. Cały zespół włożył wiele wysiłku w projekt SF-25 w przerwie zimowej, więc ekscytujące jest w końcu zabrać się do pracy. Zawsze pozytywnie jest mieć płynną sesję bez żadnych nieoczekiwanych zdarzeń w zakresie planu jazdy, choć oczywiście jest jeszcze za wcześnie, aby wyciągać jakiekolwiek wnioski na temat naszych wyników. Zamierzamy przeanalizować nasze dzisiejsze dane i wykorzystać to, czego nauczyliśmy się dziś wieczorem.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment