Lancia przygotowuje się do obchodów 115. rocznicy swojego istnienia, która przypada na 27. listopada. Nie ma lepszego sposobu świętowania niż przywrócenie do życia kultowego modelu Delta. O tym fakcie poinformował Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii – przyznał, że wszyscy chcą powrotu Delty po czym dodał, że nie może jej zabraknąć w ich przyszłych planach.
Przemawiając do Corriere Della Sera Luca Napolitano potwierdził powrót kompaktowego modelu mówiąc:
Powróci i będzie to prawdziwa Delta – ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii, no i oczywiście będzie elektryczny.
W pełni elektryczny kompaktowy hatchback będzie najprawdopodobniej oparty na architekturze STLA Medium, która będzie wspólna dla pojazdów segmentu C i D Grupy Stellantis. Pozwoli to na uzyskanie zasięgu do 700 km. Architektura jest zdolna do konfiguracji FWD, RWD lub AWD z silnikami elektrycznymi umiejscowionymi dowolnie, rozwijającymi od 170 do 245 KM.
Dla przypomnienia, Lancia wyprodukowała trzy generacje Delty, z których pierwsza (1979-1994) była ikoną marki i jednym z najbardziej udanych modeli w rajdach samochodowych. Mniej popularna druga generacja sprzedawana była w latach 1993-1999, natomiast trzecia i ostatnia oferowana była w latach 2008-2014.
O elektrycznym powrocie Delty mówiło się od czasu ogłoszenia przez Lancię nowego planu produktowego, który obejmował supermini Ypsilon nowej generacji w 2024 roku, następnie w pełni elektrycznego crossovera w 2026 roku i kompaktowego elektrycznego hatcha w następnym roku.
Poza Deltą, Luca Napolitano poruszył również temat następcy Ypsilona. Szef marki powiedział, że jest to drugi najlepiej sprzedający się samochód we Włoszech, zaraz po Pandzie i preferują go kobiety. Dodał jednak, że „teraz nadszedł czas, aby spojrzeć w przyszłość z innej perspektywy” stwierdzając, że ich nową grupą docelową będą mężczyźni o wyższej średniej wieku, określając ich jako „nowoczesnych europejskich klientów”.
Napolitano dodał, że przyszłość Lancii będzie się koncentrować na małych, średnio-kompaktowych i flagowych pojazdach – czyli segmentach, w których firma przodowała w przeszłości. Celem jest wprowadzenie innowacji w zakresie designu i technologii, ale także pozostanie wiernym historii Lancii.
Sieć dealerska będzie tworzona we współpracy z markami Alfa Romeo i DS premium Stellantis, począwszy od głównych miast europejskich. Zamiast tradycyjnych salonów jednej marki Lancia skupi się na sprzedaży aut przez Internet.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: ForzaItalia.pl
No Comment