fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Szef Lancii potwierdził wskrzeszenie Delty. Będzie elektrykiem

Szef Lancii potwierdził wskrzeszenie Delty. Będzie elektrykiem

Lancia przygotowuje się do obchodów 115. rocznicy swojego istnienia, która przypada na 27. listopada. Nie ma lepszego sposobu świętowania niż przywrócenie do życia kultowego modelu Delta. O tym fakcie poinformował Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii – przyznał, że wszyscy chcą powrotu Delty po czym dodał, że nie może jej zabraknąć w ich przyszłych planach.

Przemawiając do Corriere Della Sera Luca Napolitano potwierdził powrót kompaktowego modelu mówiąc: 

Powróci i będzie to prawdziwa Delta – ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii, no i oczywiście będzie elektryczny.

W pełni elektryczny kompaktowy hatchback będzie najprawdopodobniej oparty na architekturze STLA Medium, która będzie wspólna dla pojazdów segmentu C i D Grupy Stellantis. Pozwoli to na uzyskanie zasięgu do 700 km. Architektura jest zdolna do konfiguracji FWD, RWD lub AWD z silnikami elektrycznymi umiejscowionymi dowolnie, rozwijającymi od 170 do 245 KM.

Dla przypomnienia, Lancia wyprodukowała trzy generacje Delty, z których pierwsza (1979-1994) była ikoną marki i jednym z najbardziej udanych modeli w rajdach samochodowych. Mniej popularna druga generacja sprzedawana była w latach 1993-1999, natomiast trzecia i ostatnia oferowana była w latach 2008-2014.

O elektrycznym powrocie Delty mówiło się od czasu ogłoszenia przez Lancię nowego planu produktowego, który obejmował supermini Ypsilon nowej generacji w 2024 roku, następnie w pełni elektrycznego crossovera w 2026 roku i kompaktowego elektrycznego hatcha w następnym roku.

Poza Deltą, Luca Napolitano poruszył również temat następcy Ypsilona. Szef marki powiedział, że jest to drugi najlepiej sprzedający się samochód we Włoszech, zaraz po Pandzie i preferują go kobiety. Dodał jednak, że „teraz nadszedł czas, aby spojrzeć w przyszłość z innej perspektywy” stwierdzając, że ich nową grupą docelową będą mężczyźni o wyższej średniej wieku, określając ich jako „nowoczesnych europejskich klientów”.

Napolitano dodał, że przyszłość Lancii będzie się koncentrować na małych, średnio-kompaktowych i flagowych pojazdach – czyli segmentach, w których firma przodowała w przeszłości. Celem jest wprowadzenie innowacji w zakresie designu i technologii, ale także pozostanie wiernym historii Lancii.

Sieć dealerska będzie tworzona we współpracy z markami Alfa Romeo i DS premium Stellantis, począwszy od głównych miast europejskich. Zamiast tradycyjnych salonów jednej marki Lancia skupi się na sprzedaży aut przez Internet.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: ForzaItalia.pl

 

Previous post
Maserati Mexico ma już 55 lat
Next post
Andretti Autosport bliski przejęcia Alfa Romeo Racing ORLEN

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Szef Lancii potwierdził wskrzeszenie Delty. Będzie elektrykiem