Fiat ogłosił pakiet aktualizacji dla swojej gamy oferowanej na rynku europejskim na rok modelowy 2022 – zmian doczekał się również bardzo dobrze sprzedający się w kraju nad Wisłą Tipo.
W przypadku 500X najbardziej zauważalną zmianą jest nowe logo z przodu i z tyłu – zamiast emblematów Fiata znajdziemy napis 500. Małego crossovera wciąż można zamówić w wariancie z miękkim dachem, nazwanym Dolcevita, który jest dostępna w dwóch wersjach wyposażeniowych: Cross i Sport. Na niektórych rynkach 500X oferowany ma być w wersji Cult. Z kolei bogatszy wariant Club jest teraz wyposażony standardowo w 16-calowe felgi, klimatyzację, tempomat i 7-calowy ekran dotykowy.
Z kolei w przypadku Tipo Fiat oferuje 3 wersje – podstawowa nazywa się po prostu… Tipo, ale jest całkiem nieźle wyposażona. Korzysta z dobrodziejstw m.in.: adaptacyjnego tempomatu, elektrycznie podgrzewanych lusterek, 7-calowego systemu multimedialnego z dotykowym ekranem, technologiami DAB i Bluetooth. Auto porusza się na 16-calowych felgach. Bogatszy wariant City Life ma 17-calowe felgi aluminiowe, światła w technologii full LED, 7-calowy wyświetlacz w miejscu tradycyjnych zegarów, światła przeciwmgłowe i podparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy.
Na szczycie znajdziemy wariant Cross, który rozszerzył gamę dopiero w 2021 roku. Auto wyróżnia się już na pierwszy rzut oka – nadwozie zdradza pseudoterenowy charakter. Jest ono bowiem wyposażone w plastikowe elementy w dolnej części, innego rodzaju zderzaki, a także srebrne belki dachowe. Listę standardowych elementów wyposażenia wzbogacają m.in.: kamera cofania, czujniki parkowania przód/tył, automatyczne światła drogowe oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia.
Kolejną ważną zapowiedzią jest Fiat Tipo Cross Station Wagon – od czasu faceliftingu całej gamy Tipo w 2020 roku, wersja Cross była dostępna wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback.
Przy okazji Włosi zaprezentowali specjalną kolekcję RED, opracowaną przy współpracy z organizacją o tej samej nazwie, która skupia się na walczeniu z pandemią Covid-19. Wszystkie modele RED otrzymały substancję biobójczą, która zabija 99,9% bakterii i wirusów, naniesioną na filtr kabinowy powietrza, kierownicę i fotele. Nowy jest również tzw. zestaw powitalny, w skład którego wchodzi dozownik i specjalna nakładka na kluczyki.
Dodatkowo nowa 500 RED otrzymała system Sanitizing Glove Box, w którym lampa UV-C umieszczona w schowku w desce rozdzielczej dezynfekuje wszystko, co znajdzie się w jej zasięgu. Lampę uruchamia się przyciskiem na konsoli środkowej, a zewnętrzne niebieskie światło informuje o zakończeniu 3-minutowego cyklu naświetlania. Oznacza to, że możesz łatwo zdezynfekować swój smartfon, klucze i inne małe przedmioty za każdym razem, gdy jesteś w samochodzie.
Organizacja (RED) została założona w 2006 roku przez Bono, lidera zespołu U2 i Bobby’ego Shrivera w celu walki z AIDS. Dzięki partnerstwu z różnymi markami, (RED) zebrał do tej pory prawie 700 milionów dolarów dla Globalnego Funduszu. W następstwie COVID-19 ta sama armia zbiera teraz pieniądze na wzmocnienie systemów opieki zdrowotnej i wspieranie programów ratujących życie w społecznościach najbardziej dotkniętych pandemią.
Warianty RED wyróżniają się także lakierem zdobiącym nadwozie – jest on czerwony i nazywa się Passione Red. Dodatkowo dla tej wersji znajdziemy liczne emblematy RED – zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Poza 500X i Tipo nabywcy będą mogli kupić Pandę, 500L, jak również spalinową oraz w pełni elektryczną pięćsetkę – wszystkie w specjalnych wersjach RED.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment