fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ultimae Roadster oddaje hołd unikatowej Miurze Roadster

Ultimae Roadster oddaje hołd unikatowej Miurze Roadster

Ostatni Aventador LP 780-4 Ultimae, który opuścił bramy siedziby Automobili Lamborghini w Sant’Agata i trafi do szwajcarskiego właściciela, to wyjątkowy roadster. Ma kierownicę z lewej strony i za sprawą programu Lamborghini Ad Personam oddaje hołd wyjątkowej i jedynej Miurze Roadster.

Kolor nadwozia Ultimae został specjalnie stworzony przez producenta i nosi nazwę Azzuro Flake – stanowi replikę oryginalnego koloru Miury. Dach roadstera i tylna pokrywa silnika są z błyszczącego, malowanego na czarno włókna węglowego przypominając, że oryginalna Miura Roadster jest pozbawiona dachu. Czarne wloty powietrza i dodatkowy lakier Nero Aldebaran na masce Aventadora naśladują wzornictwo rodem z Miury. Rury wydechowe są matowo czarne, a obręcze Ultimae są w kolorze błyszczącego srebra z czarnymi zaciskami hamulcowymi.

W środku Aventador Ultimae jest równie ekskluzywny, jak Miura Roadster. Skórę znajdziemy w całym wnętrzu. Uwagę zwracają unikatowe akcenty, w tym hafty będące hołdem dla legendarnej Miury.

Miura P400 Roadster, która stała się inspiracją dla ostatniego Aventadora V12, była jednorazowym samochodem pokazowym zaprezentowanym na stoisku Carrozzeria Bertone podczas Brussels Motor Show w kwietniu 1968 roku. Roadster w tym przypadku to nie tylko „coupé ze zdjętym dachem”, ale mocno przeprojektowany pojazd, który miał zapewnić sztywność nadwozia. Pojazd został pomalowany w spektakularny i bardzo błyszczący lakier Lamè Sky Blue Acrilico

Z niską linią dachu, dużymi bocznymi wlotami powietrza i ostro zakończoną przednią szybą oraz usuniętymi wszystkimi innymi szybami, roadster został dobrze przyjęty, ale nigdy nie wszedł do produkcji. Po pokazaniu na Salonie Samochodowym w Genewie w 1968 roku, po jeździe próbnej w Sant’Agata Bolognese, pojazd wrócił do Bertone i został sprzedany Międzynarodowej Organizacji Badań nad Ołowiem i Cynkiem (ILZRO), która wymieniła wszystkie możliwe elementy na cynk lub ołów i przemalowała go na oliwkową zieleń z zielonym wnętrzem. Był używany jako samochód pokazowy i przemianowany na ZN 75. Podróżował po świecie promując materiały ołowiowe i cynkowe, był pokazywany w kilku ośrodkach projektowania aut. 

ZN 75 został przywrócony do swojej oryginalnej konfiguracji w 2008 roku. W pełni odrestaurowany do swojego oryginalnego stanu z targów w Brukseli, został pokazany na Pebble Beach concours d’élegance w 2008 roku, gdzie zajął drugie miejsce w klasie Lamborghini.

 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo F1 Team ORLEN Esports ma nową bazę: Sauber Esports Arenę
Next post
Specjalna edycja F Tributo to hołd dla pierwszej kobiety w F1

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Ultimae Roadster oddaje hołd unikatowej Miurze Roadster