W miejscowości Chobham w Wielkiej Brytanii odbyła się aukcjaRM Sotheby’s, podczas której sprzedano Ferrari F50 z 1997 roku.
Ferrari wyprodukowało 349 numerowanych egzemplarzy modelu F50 w dwuletnim cyklu produkcyjnym wyłącznie w konfiguracji z kierownicą po lewej stronie. Model zyskał uznanie klientów na całym świecie, pomimo ograniczeń narzuconych przez położenie kierownicy i pedałów.
Prezentowany egzemplarz, który został ukończony przez fabrykę w Maranello w marcu 1997 roku jest jednym z niezwykle ograniczonej liczby istniejących egzemplarzy F50, jakie zostały przerobione przez oficjalnego konstruktora nadwozi Ferrari Pininfarina na wersję z kierownicą po prawej stronie. Tabliczka umieszczona na tunelu skrzyni biegów pokrytym włóknem węglowym wskazuje, że samochód został zmodyfikowany przez Pininfarinę w grudniu 2000 roku.
Ten egzemplarz został zarejestrowany w Wielkiej Brytanii przez pierwszego właściciela w sierpniu 1997 roku, po tym jak sprzedano go za pośrednictwem Maranello Sales z Egham w Surrey. Przyjmuje się, że samochód był pierwotnie przeznaczony na rynek australijski, podczas gdy Tony Willis z Archiwum Maranello potwierdza, że został on po raz pierwszy dostarczony do Wielkiej Brytanii.
Od pierwszej rejestracji do momentu sprzedaży pojazdu właścicielowi w czerwcu 2011 roku, F50 nosił prywatną rejestrację. Warsztat dealera Ferrari serwisował F50 przez kilka pierwszych lat, przeprowadzając przeglądy w kwietniu 1998 r. i maju 2000 r., zgodnie z odpowiednimi okresami między przeglądowymi przy przebiegu 6250 i 12 500 mil.
Ten sam warsztat przeprowadził kolejny serwis, gdy licznik wskazał 18 345 mil w maju 2003 roku. We wrześniu 2010 r. specjalista Ferrari, Dick Lovett, przeprowadził serwis, a załączona dokumentacja świadczy o tym, że właściciel nie szczędził pieniędzy na pojazd. W 2010 r. Dick Lovett sprawdził i ponownie zmontował górną część silnika oraz wymienił wadliwe sekcje deski rozdzielczej na fabrycznie poprawne części (oprócz regularnych czynności konserwacyjnych) – faktury z warsztatu opiewały na ponad 31 000 funtów.
F50 pozostawało w rękach tej samej rodziny do 2011 roku, kiedy to zostało nabyte przez obecnego właściciela. Dick Lovett kontynuował konserwację samochodu, wykonując przeglądy co dwa lata – w 2013, 2015 i 2017 roku – a następnie specjalista Ferrari – Bob Houghton – przejął obowiązki warsztatowe, wykonując coroczne przeglądy w listopadzie 2020 i sierpniu 2021 roku. Folder poprzednich certyfikatów MoT jest dołączony do każdego roku od 2012 r. Stan licznika w momencie katalogowania wynosił zaledwie 21 294 mil.
Do przedmiotu aukcyjnego dołączono fabryczne książki, w tym książeczką serwisową z pieczątkami serwisowymi, instrukcją obsługi i innymi oficjalnymi drukowanymi dokumentami, a także dwoma czarnymi skórzanymi zestawami narzędzi.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment