Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej supersportowej berlinetcie. Pełna nazwa następcy modelu SF90 Stradale brzmi: 849 Testarossa.
Nowa Testarossa łączy dziedzictwo marki z najnowszą technologią, wykorzystując hybrydowy układ plug-in o łącznej mocy 1050 KM, co oznacza wzrost o 50 KM w porównaniu z SF90 Stradale. Samochód napędza 4-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 830 KM, wspomagany przez trzy silniki elektryczne – dwa na przedniej osi i jeden zintegrowany ze skrzynią biegów. Hybrydowy układ napędowy dostarcza dodatkowe 220 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w mniej niż 2,3 sekundy i przekroczyć prędkość 330 km/h tam, gdzie jest to legalne. Z w pełni naładowaną baterią o pojemności 7,45 kWh samochód może przejechać do 25 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Silnik V8, zdobywca tytułu International Engine of the Year, został całkowicie przeprojektowany – blok i głowice są nowe, kolektory wydechowe oraz doloty zostały ulepszone, a turbosprężarki są największe, jakie kiedykolwiek zastosowano w seryjnym Ferrari. Wszystko to przekłada się nie tylko na imponujące osiągi, ale też na rekordowy czas okrążenia toru Fiorano – 1 minuta i 17,5 sekundy.
Aby sprostać tak ogromnej mocy Ferrari gruntownie przebudowało podwozie. Zastosowano nowy system hamulcowy ABS Evo oraz zmodyfikowane sprężyny i amortyzatory, dzięki czemu udało się połączyć jeszcze ostrzejsze prowadzenie z wysokim komfortem jazdy. Dodatkowo wprowadzono przełomowy system FIVE – Ferrari Integrated Vehicle Estimator, który dzięki cyfrowej technologii w czasie rzeczywistym przewiduje zachowanie samochodu, umożliwiając układom sterowania reagowanie szybciej, precyzyjniej i bardziej intuicyjnie niż kiedykolwiek wcześniej.
Dla najbardziej wymagających klientów Ferrari przygotowało pakiet Assetto Fiorano, który zapewnia redukcję masy o 30 kg, 20-calowe koła z włókna węglowego, amortyzatory Multimatic oraz poprawioną aerodynamikę. Dzięki nowym rozwiązaniom aerodynamicznym 849 Testarossa generuje 415 kg docisku przy 250 km/h, czyli o 25 kg więcej niż SF90. Jednocześnie nowa konstrukcja zwiększa wydajność chłodzenia o 15%.
Pod względem stylistyki 849 Testarossa jest hołdem dla klasyki, ale w nowoczesnym wydaniu. Przód inspirowany jest geometrią modeli Ferrari z lat 80., natomiast tył nawiązuje do legendarnego prototypu 512 S z charakterystycznym podwójnym skrzydłem. Wnętrze samochodu łączy architekturę klasycznej berlinetty z kokpitem jednoosobowego bolidu.. Do wyboru są dwa rodzaje foteli – komfortowe oraz wyczynowe, wykonane z włókna węglowego. Z kolei nowy system HMI skupia wszystkie najważniejsze funkcje wokół kierowcy.
Ferrari podkreśla, że Testarossa jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych nazw w historii motoryzacji. Nowe Ferrari 849 Testarossa łączy legendę z najnowocześniejszą technologią, wyznaczając kierunek dla przyszłości supersamochodów marki.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment