Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo z 57% wzrostem sprzedaży w Polsce – Junior podbija rynek

Alfa Romeo z 57% wzrostem sprzedaży w Polsce – Junior podbija rynek

Alfa Romeo notuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce. W okresie od stycznia do sierpnia 2025 roku zarejestrowano 1452 samochody marki, co oznacza wzrost o 57% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To tempo jest zdecydowanie wyższe od dynamiki całego rynku nowych samochodów osobowych w kraju.

Największym zainteresowaniem cieszy się nowy model Junior produkowany w Tychach. Do tej pory wybrało go już 510 klientów, co pozwoliło mu zająć trzecie miejsce w segmencie B-SUV marek premium. W samym sierpniu sprzedaż Alfy Romeo wyniosła 181 egzemplarzy, czyli o 99% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2024. Widać także rosnące zainteresowanie pozostałymi modelami: SUV Stelvio zanotował wzrost rejestracji o 22% (421 szt.), a sedan Giulia aż o 53% (341 szt.).

Alfa Romeo Junior to kompaktowy przedstawiciel ponad 110-letniego dziedzictwa marki, adresowany przede wszystkim do młodszych i aktywnych kierowców. Łączy nowoczesny design z zaawansowaną technologią oraz sportową dynamiką jazdy. Klienci mogą wybierać pomiędzy wariantami hybrydowymi i w pełni elektrycznymi. Dostępna jest wersja Ibrida z silnikiem 1.2 o mocy 145 KM, wykorzystująca technologię 48V, a także Ibrida Q4 z napędem na wszystkie koła i automatyczną aktywacją tylnej osi. Nowością w ofercie jest limitowana wersja Ibrida Intensa, wyróżniająca się specjalnym wyposażeniem i detalami wizualnymi.

W gamie zelektryfikowanego Juniora znajdują się trzy modele w dwóch wariantach mocy. Elettrica i Elettrica Intensa oferują 156 KM i zasięg do 410 km w cyklu WLTP, natomiast Elettrica Veloce dostarcza 280 KM i pełne sportowe DNA Alfy Romeo. Wersję Veloce wyposażono w mechanizm różnicowy Torsen, obniżone o 25 mm zawieszenie oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (przełożenie 14,6). Dopełnieniem sportowych wrażeń jest układ hamulcowy z tarczami o średnicy ponad 380 mm oraz czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi.

Junior oferuje także bogaty pakiet systemów wsparcia kierowcy, w tym możliwość jazdy autonomicznej poziomu drugiego oraz system kamer 360°. Łączność zapewniają usługi Alfa Connect Services, a właściciele mogą zdalnie zarządzać funkcjami samochodu poprzez aplikację (E-Control). Interfejs głosowy integruje asystenta Hey Alfa oraz ChatGPT. Cena w abonamencie dla firm zaczyna się już od 490 zł netto miesięcznie w wersji Elettrica.

Informacje zawarte w komunikacie odpowiadają specyfikacji z dnia publikacji. Wyposażenie, wersje oraz usługi mogą różnić się w zależności od kraju i być oferowane opcjonalnie za dodatkową opłatą.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Hamilton i Leclerc ledwie w punktach: P8 i P9 w Baku 2025
Next post
Alfa Romeo otwiera zamówienia na Juniora MY26 z najszerszą ofertą w segmencie

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo z 57% wzrostem sprzedaży w Polsce – Junior podbija rynek