Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo 8C dekadę później

Alfa Romeo 8C dekadę później

Koncepcyjny model 8C został zaprezentowany po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Produkcyjna wersja trafiła do sprzedaży cztery lata później. W fabryce w Modenie powstało jedynie 1000 egzemplarzy – 500 w odmianie coupe i drugie tyle w nadwoziu kabriolet.

Auto nawet po 10 latach prezentuje się tak dobrze, jakby dopiero co ujrzało światło dzienne. Za projekt nadwozia odpowiedzialne jest studio Centro Stile Alfa Romeo z Wolfgangiem Eggerem na czele. Samochód inspirowany był 6C 2500 Competizione, do którego zresztą nawiązuje drugim członem swojej nazwy.

Alfa Romeo po ogłoszeniu produkcji ograniczonej do 500 egzemplarzy otrzymało ponad 1400 zamówień. 8C standardowo dostępne było w dwóch kolorach nadwozia – czerwonym i czarnym. Opcjonalnie klienci mogli zdecydować się na żółty odcień lub czerwony.

Pod maską sportowego modelu Alfy Romeo znalazł się silnik pochodzący z Maserati 4200 i GranTurismo, o pojemności 4.7 litra. Inżynierowie z potężnej jednostki V8 wycisnęli 450 KM osiąganych przy 7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 480 Nm trafiał na tylne koła za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni o 6 przełożeniach, która w trybie sportowym na zmianę biegów potrzebowała 175 milisekund. 80% momentu dostępnych było od 2500 obr./min, a 100% przy 4750 obr./min.

Sprint od 0 do 100 km/h trwał 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna oficjalnie wynosiła 292 km/h, jednak w rzeczywistości dziennikarzom udało się osiągnąć nawet 306 km/h. Inżynier Alfy Romeo potwierdził, że autem można rozwijać wyższe prędkości od tych, które figurowały w oficjalnych danych technicznych.

Alfa Romeo 8C Competizione

Jak wynika z testów przeprowadzonych przez magazyn Road & Track, 8C Competizione wyróżniało się bardzo skutecznymi hamulcami. Jadąc z prędkością 97 km/h, Alfa Romeo na zatrzymanie potrzebowało zaledwie 32 metrów. Testowy egzemplarz poruszał się na standardowych, specjalnie zaprojektowanych 20-calowych oponach w rozmiarze 245/35 z przodu i 285/35 z tyłu.

W 2008 roku podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie zaprezentowano 8C Spider. 12 miesięcy później rozpoczęła się produkcja tego modelu w zakładzie produkcyjnym w Modenie. Każdy egzemplarz kosztował co najmniej 199 000 euro. Właśnie takie auto, obok 8C Competizione, zagościło w kolekcji dyrektora generalnego Fiata – Sergio Marchionne.

W 2011 roku, magazyn Evo przyznał 8C Spider nagrodę „najlepiej brzmiącego auta”.

W domu aukcyjnym RM Sotheby’s wystawiono na sprzedaż Alfę Romeo 8C Competizione z 2009 roku. Auto o numerze nadwozia ZAR92000000044572 pokonało mniej niż 7800 kilometrów od nowości. Sprzedający zapewnia, że samochód jest w nieskazitelnym stanie – prezentuje się zupełnie tak, jakby dopiero co opuścił fabrykę. Specjaliści spodziewają się, że Alfa Romeo zostanie sprzedana za około 200 000 – 250 000 euro.

Autor: Mateusz Struk

Zdjęcia: RM Sotheby’s

Lamborghini Huracan Performante i Chris Harris
Poprzedni wpis
Chris Harris sprawdził, na co stać Lamborghini Huracan Performante
Następny wpis
Nasze ulubione zdjęcia w 2017

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Alfa Romeo 8C dekadę później