fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

458 Spider

458 Spider


23 sierpnia zaprezentowano pierwsze zdjęcia wyczekiwanej, otwartej wersji  Ferrari 458 Italia. Fani samochodów spod znaku cavallo rampante kolejny raz nie mogą narzekać. Jak chwali się producent z Maranello, 458 Spider  to pierwszy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem wyposażony w składany, sztywny dach typu hardtop.


Model 458 Italia zadebiutował w roku 2009, ale na wersję otwartą trzeba było poczekać aż dwa lata.  Agresywny design nadwozia niewiele się zmienił. Cała karoseria nadal jest pełna przetłoczeń, a bryła nadwozia zachowała wzorowe proporcje. Designerzy z studia Pininfarina po raz kolejny udowodnili, że potrafią zaprojektować sportowy samochód, który dobrze wygląda zarówno w nadwoziu zamkniętym, jak i Spider.

Przód auta nie uległ zmianie, nadal dominującym elementem jest wielki wlot powietrza i pionowe, ostro zarysowane reflektory. Z tyłu największą zmianą jest brak przeszklonej pokrywy silnika. Szkoda, ponieważ u poprzedników (modelach 360 Spider i 430 Spider) można było podglądać V8 podczas spoczynku. Powodem tej zmiany jest zapewne zastosowanie składanego, sztywnego dachu – trzeba było go zmieścić nad silnikiem. Cała operacja zmiany Coupe w Spidera trwa 14 sekund. Z zamkniętym dachem Spider wygląda równie dobrze jak Italia i na pierwszy rzut oka nie widać, że błyskawicznie może się zmienić w atrakcyjnego roadstera.

Do techniki zastosowanej w wersji Spider nie wprowadzono większych zmian. Spidera napędza 4,5-litrowa jednostka V8 o mocy 570 koni mechanicznych osiąganej przy 9000 obr/min oraz 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest osiągany przy 6000 obr/min. Silnik ten został nagrodzony tytułem „Best Performance Engine” w plebiscycie „International Engine of the Year 2011”. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów F1-Trac.  Jak zapewnia producent, osiągi Spidera w stosunku do Italii niemal się nie zmieniły. Przyspieszenie do pierwszej setki nadal trwa 3,4 sekundy, a prędkość minimalna jest nieco mniejsza i wynosi 320 km/h (Italia – 325 km/h).

Oficjalnej ceny wersji Spider jeszcze nie podano, ale przypuszcza się, że będzie to blisko 40 tys. dolarów więcej niż trzeba zapłacić za Coupe. To jednak prawdopodobnie nie zniechęci potencjalnych nabywców do zakupu wersji odkrytej, gdyż nowy roadster wygląda naprawdę zjawiskowo. Należy teraz czekać na oficjalną premierę 458 Spider, która  odbędzie się na tegorocznym salonie samochodowym w Frankfurcie.

Tekst: Jakub Ziółkowski
Zdjęcia: Ferrari

Poprzedni wpis
Alfaholicy w Biłgoraju
Następny wpis
Nasi na Rędzińskim

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

458 Spider