fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

6 klasycznych Lancii trafiło na sprzedaż. Ich szacowana wartość to 7,5 mln dolarów

6 klasycznych Lancii trafiło na sprzedaż. Ich szacowana wartość to 7,5 mln dolarów

Za pośrednictwem londyńskiej firmy Girardo & Co na sprzedaż wystawionych zostało 6 wyjątkowych, wyczynowych modeli Lancii w barwach Martini. Wszystkie pojazdy są w świetnym stanie technicznym.

Ceny każdego z pojazdów są dostępne na życzenie. Szacuje się, że wartość wszystkich sześciu wynosi około 7,5 miliona dolarów. Auta zostały zaprezentowane w ostatni weekend – w dniach 25-26 stycznia 2020 roku – podczas Palm Beach Cavallino Classic. Wyjątkowa kolekcja nosi nazwę Campion Collection nawiązuje do nazwiska właściciela, Johna Campiona, który niegdyś powiedział, że nie ma czasu na wyścigi, dlatego robi co w jego mocy, by kolekcjonować najlepsze samochody rajdowe i wyścigowe oraz cieszyć się nimi podczas prywatnych track-dayów. 

Zdaniem ekspertów, wszystkie te pojazdy mogą stanowić potencjalną inwestycję, bowiem spekuluje się, że ich wartość będzie coraz wyższa. Co istotne, każdy z nich otrzymał oficjalny certyfikat autentyczności wystawiony przez FCA Heritage. Max Girardo jest dumny, że może promować Lancie:

Nie jest tajemnicą, że samochody wyczynowe marki Lancia są bardzo bliskie naszym sercom w Girardo & Co, więc jesteśmy absolutnie zachwyceni, że John Campion powierzył nam sprzedaż tej ważnej kolekcji i cieszymy się na możliwość znalezienia nowych domów dla tych fantastycznych samochodów.

1981 – Lancia Beta Montecarlo Turbo Group V 

Beta Montecarlo zadebiutowała w 1975 roku i od razu okazała się być bardzo konkurencyjną konstrukcją. W 1979 roku sięgnęła po mistrzostwo świata w kategorii pojazdów do 2 litrów pojemności. Wkrótce dwukrotnie powtórzyła sukces: w latach 1980 i 1981. 

1982 Lancia LC1 Group VI

Giampaolo Dallara w swojej fabryce we Włoszech w Parmie zbudował ten ultralekki samochód o masie zaledwie 640 kg. Silnik nazwany 14,81 PT był bardzo podobny do tego wykorzystywanego w Montecarlo Turbo. Ten konkretny egzemplarz jest jednym z czterech, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Co więcej, to do niego należy najwyższy tytuł wywalczony podczas Nürburgringu 1000 km w 1982 roku. Dwa inne modele LC1 triumfowały w 6-godzinnym wyścigu Silverstone i Mugello 1000 km.

1983 Lancia LC2 Group C

Ten samochód był oficjalnym, fabrycznym pojazdem marki na Mistrzostwach Świata FIA w latach 1983-1986. Egzemplarz należący do Campiona nosi numer 0001 co oznacza, że to był pierwszy pojazd, jaki wspólnie wybudowała Dallara, Abarth i Lancia. To był także jedyny samochód grupy C napędzany silnikiem Ferrari. O ile był niezwykle szybki w sesjach kwalifikacyjnych, o tyle nigdy nie sięgnął po zwycięstwo.

Lancia 037 Rally Evo 2 Group B

037 Rally to odpowiedź Lancii na nowy regulamin FIA Group B. Samochód zaprojektowany przy współpracy z Dallarą i Pininfariną był napędzany przez doładowany silnik Abartha. Pojazd o numerze podwozia 411 został zbudowany pod koniec 1983 roku i zadebiutował w 1984 roku w Rally of the 1000 Lakes. W 1985 roku samochód trafił do zespołu Jolly Club i sięgnął dwukrotnie po podium, co było zasługą wschodzącej gwiazdy. Dari Cerrato zajął drugie miejsce w Rally Costa Brava i trzecie w Rally RACE in Costa Blanca. W 1986 roku 037 Rally odniósł kolejne trzy zwycięstwa.

1985 Lancia Delta S4 Corsa Group B

Po tym, jak nowe Audi Quattro przejęło kontrolę nad światową sceną rajdową, Lancia odsłoniła to, co miało być najlepszym samochodem rajdowym. Umieszczony z tyłu czterocylindrowy silnik wytwarzał ogromną moc 480 KM, podczas gdy z jednostek niektórych egzemplarzy wyciskano blisko 600 KM, nim era grupy B dobiegła końca. Delta o numerze podwozia 208 została zbudowana przez Abartha i przeszła obszerne testy nim trafiła do zespołu Jolly Club. Samochód zadebiutował w rajdzie 1000 Miglia w 1986 roku, a za jego kierownicą zasiadł Cerrato. Podobnie, jak 037 powyżej, ten samochód został przydzielony do Jolly Clubu po zakończeniu testów. Zadebiutował zwycięstwem w Rajdzie 1000 Miglia 1986, ponownie prowadzony przez Cerrato. 

1988 Lancia Delta HF Integrale 8V Group A

Po wprowadzeniu nowych przepisów w życie, przez które zlikwidowano grupę B, Lancia zaprezentowała Deltę HF 4WD, która stała się sensacją już w momencie debiutu. Model ten wygrał 9 z 13 rajdów mistrzostw świata w 1987 roku. Zaś ten konkretny egzemplarz powstał w 1988 roku i po raz pierwszy pojawił się na trzeciej rundzie FIA WRC w rajdzie Rallye de Portugal. Za kierownicą zasiadł dwukrotny mistrz świata, Miki Biasion

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Girardo & Co / materiały prasowe

Poprzedni wpis
Maserati pokaże hybrydowe Ghibli na targach w Pekinie
Następny wpis
Automobili Lamborghini rozpoczyna współpracę z Lego Group

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

6 klasycznych Lancii trafiło na sprzedaż. Ich szacowana wartość to 7,5 mln dolarów