fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo z kolejnym miesiącem wzrostu na rodzimym rynku

Alfa Romeo z kolejnym miesiącem wzrostu na rodzimym rynku

W ubiegłym miesiącu Alfa Romeo jeszcze bardziej umocniła swój wzrost na włoskim rynku samochodowym, wykazując postęp zarówno w segmencie prywatnym, jak i w kanale flotowym zarządzanym przez dealerów. 

W porównaniu z wrześniem marka odnotowała wzrost o 0,25 punktu procentowego w kanale prywatnym i wzrost o 0,65 punktu procentowego w segmencie flotowym. Co więcej, w porównaniu z poprzednim rokiem, w tym ostatnim kanale nastąpiła poprawa o 0,2 punktu procentowego.

W szczególności w październiku model Stelvio wykazał znaczny wzrost udziału w rynku, osiągając udział w segmencie na poziomie 7,6%, co stanowi wzrost o 1,6 punktu procentowego w porównaniu z wrześniem. Wynik ten został osiągnięty dzięki wzrostowi we wszystkich głównych kanałach, począwszy od segmentu prywatnego, w którym Alfa Romeo D-SUV osiągnęła 5,7% udziału, co stanowi wzrost o 2,2 punktu procentowego w porównaniu z poprzednim miesiącem. Podobnie w segmencie „floty dealerskiej” udział wzrósł o 1,8 punktu procentowego, do 6% rynku. Wreszcie, w kanale wynajmu długoterminowego, ponownie w porównaniu do września, Stelvio osiągnęło 10,9% udziału, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe. Model ten zajmuje drugie miejsce w rankingu.

Alfa Romeo Giulia również odnotowała znaczny wzrost w październiku, z udziałem w segmencie na poziomie 3,6%. Oznacza to wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu z październikiem 2023 roku i o 3,3 punktu procentowego w porównaniu z wrześniem 2024 roku. 

Warto zwrócić uwagę na duże uznanie klientów dla nowego Juniora, który do tej pory zebrał łącznie ponad 3600 zamówień od momentu premiery. W samym październiku nowy model odnotował prawie 1500 zamówień, w tym na wersje hybrydowe i elektryczne, podczas gdy notowania wzrosły o 5,5% w porównaniu do września, z 5400 do 5700 zapytań.

Raffaele Russo, Country Managera Alfy Romeo we Włoszech, skomentował sytuację na włoskim rynku: 

Jestem bardzo zadowolony z wyników handlowych Alfy Romeo odnotowanych w październiku, co jest oznaką, że marka nadal dostarcza emocji swoim klientom. Oczywiście Stelvio i Giulia nadal odgrywają wiodącą rolę, zarówno wśród klientów prywatnych, jak i w kanałach flotowych NLT i dealerów, ale spodziewamy się również znaczącego wkładu nowej Alfy Romeo Junior, która została przyjęta z wielkim entuzjazmem przez nowe pokolenie Alfisti. Dlatego chciałbym podziękować całemu zespołowi Alfa Romeo i naszej sieci sprzedaży za doskonałe wyniki osiągnięte do tej pory i przyszłe, które przyniesie nam nowy model.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
Lancia zdobyła nową nagrodę „A STAR IS BACK” przyznawaną przez AUTOBEST
Next post
Milano AutoClassica odbędzie się w dniach 15-17 listopada

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo z kolejnym miesiącem wzrostu na rodzimym rynku