Po ogłoszeniu finalistów nagrody „Best Buy Car of Europe 2025”, AUTOBEST – niezależna organizacja założona w 2001 roku – przeprowadziła głosowanie międzynarodowego jury i wyłoniła zwycięzców sześciu innych prestiżowych nagród, w tym A STAR IS BACK, nagrody przyznawanej kultowym markom i modelom, które niedawno z powodzeniem powróciły na rynek.
W swojej pierwszej edycji nagroda została przyznana Lancii w uznaniu jej renesansu – solidnego i ambitnego planu rozwoju marki, który ponownie ma uczynić ją pożądaną, szanowaną i godną zaufania na europejskim rynku premium. Włoska marka została wybrana przez jury AUTOBRAND składające się z 31. wyspecjalizowanych dziennikarzy z 31. krajów europejskich. 24. uroczysta gala wręczenia nagród AUTOBEST odbędzie się w Zurychu w 2025 roku.
Dan Vardie, założyciel i prezes AUTOBEST, wyjaśnił:
To jeden z tych rzadkich momentów, w których jury AUTOBEST decyduje się zainaugurować nową nagrodę. „A STAR IS BACK” nie tylko nagradza odrodzenie kultowych marek i modeli, ale także służy jako dowód ich przyszłego sukcesu.
Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii, powiedział:
Jesteśmy dumni z otrzymania tej nowej i prestiżowej nagrody, która docenia pasję i determinację włożoną przez cały zespół Lancii. Każdego dnia dają z siebie wszystko, aby napisać nowy rozdział legendarnej historii, która opowiada o ponadczasowej elegancji, innowacjach technologicznych i rekordach sportowych. Sukces naszego planu działania jest podkreślony przez entuzjazm, z jakim nasze nowe premiery, powrót do świata rajdów oraz nowy i ekskluzywny salon na różnych rynkach europejskich zostały przyjęte przez opinię publiczną i międzynarodową prasę. Lancia powraca!
Renesans Lancii rozpoczął się we Włoszech pod koniec 2023 roku wraz z prezentacją nowego logo, wprowadzeniem nowej identyfikacji wizualnej i, co najważniejsze, premierą koncepcyjnej Lancii Pu+Ra HPE. Kolejne etapy nadeszły szybko i zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”, który wymaga wydajnej linii trzech nowych modeli – jednego wypuszczanego co dwa lata – oraz przyspieszonego procesu internacjonalizacji na różnych rynkach europejskich. Pierwszym pojazdem wprowadzonym na rynek była nowa Lancia Ypsilon, która jest obecnie ciepło przyjmowana zarówno przez opinię publiczną, jak i międzynarodową prasę.
Faza wprowadzania na rynek nowego Ypsilona prawie dobiegła końca we Włoszech w 160. Casa Lancia – nowych i ekskluzywnych salonach z nową identyfikacją wizualną marki. Przyjęły one tysiące odwiedzających i dały im szansę zarówno na zapoznanie się z całą gamą – dostępną w wersjach Ypsilon, LX i Cassina z układem hybrydowym lub w pełni elektrycznym – jak i na wzięcie udziału w jazdach próbnych, aby doświadczyć możliwości pojazdów pod względem prowadzenia i wydajności.
Co więcej, proces internacjonalizacji jest istotną częścią renesansu Lancii, który obejmuje początkową sieć 70. nowych salonów w 70. głównych miastach europejskich. Pierwsze rynki to Francja, Hiszpania, Belgia-Luksemburg, Holandia, a do 2025 roku także Niemcy. Wszystkie te salony będą miały nową identyfikację wizualną marki, która odzwierciedla cztery filary leżące u podstaw jej planu strategicznego: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój i innowacyjny model sprzedaży.
Następnie rok 2025 będzie oznaczał powrót Lancii do sportów motorowych, ponieważ marka stara się przywrócić swoją obecność na współczesnej scenie rajdowej. Gwiazdą tego powrotu będzie nowy YpsilonRally4HF, który oddaje hołd wspaniałemu dziedzictwu rajdowemu najbardziej utytułowanej marki w historii.
Wreszcie, flagowy model Gamma zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku jako drugi pojazd w renesansie Lancii i kamień węgielny jej planu na przyszłość. Nowa Lancia Gamma, zaprojektowana i opracowana we Włoszech, będzie produkowana we włoskiej fabryce Melfi i ma stanowić ucieleśnienie zaangażowania włoskiej marki w zrównoważony rozwój i wysokie osiągi, w celebracji niepowtarzalnej elegancji, która definiuje Lancię od dziesięcioleci.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment