Włoski producent zaprezentował Milano – sportowy crossover opracowany przez Centro Stilo Alfa Romeo w Turynie. Proces rozwoju pojazdu koordynował ten sam zespół, który projektował Giulię GTAm.
Zdaniem producenta, Milano ma urzekać nie tylko swoim designem, ale i sportowym charakterem, najbardziej zaawansowaną technologią w zakresie komfortu oraz łączności, jak również dynamiką jazdy oraz pojemnym bagażnikiem o pojemności 400 litrów. Klienci mają do wyboru różne warianty napędu: w tym hybrydową i elektryczną. Odmiana Ibrida oferuje opcjonalny napęd Q4 na obie osie i współprace z 1,2-litrową jednostką o mocy 136 KM.
Z kolei Elettrica dostępna jest w dwóch poziomach mocy: 156 i 240 KM, do tego może przejechać do 410 kilometrów na jednym ładowaniu. Według producenta naładowanie baterii z poziomu 10 do 80% potrwa około 30 minut w przypadku wykorzystania prądu o mocy 100 kW.
Kompaktowy crossover ma w gamie niejako zastąpić MiTo i Giuliettę. Do tego będzie wytwarzany w Polsce, na tej samej linii produkcyjnej, co bliźniacze konstrukcyjnie Fiat 600 i Jeep Avenger. Milano powstało na platformie CMP/e-CMP i mierzy 417 cm długości, 178 cm szerokości i 150 cm wysokości przy rozstawie osi 256 cm.
We wnętrzu znajdziemy dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala – jeden z nich zastępuje tradycyjne wskaźniki, a drugi jest umieszczony centralnie i wyświetla informacje dotyczące systemu multimedialnego. Oprogramowanie według producenta ma zapewniać bardzo wysoki poziom personalizacji, w tym m.in. konfiguracje menu głównego. Do tego podróżni będą mogli korzystać z wirtualnego asystenta opartego na ChacieGPT. Jak przystało na klasę premium, Alfa Romeo nawet w modelu podstawowym, jakim jest Milano, oferuje sportowe fotele Sabelt, systemy wspomagania kierowcy w czasie jazdy (poziomu drugiego), zestaw kamer, fotele z funkcją masażu, a także dostęp bezkluczykowy.
Alfa Romeo Milano jak przystało na włoską markę ma oferować świetne właściwości jezdne. Wyróżnia się bezpośrednim układem kierowniczym o przełożeniu 14,6:1, a także obniżonym o 25 mm zawieszeniem w stosunku choćby do Fiata 600. O efektywne wytracanie prędkości zadba układ hamulcowy z tarczami o średnicy 380 mm z przodu. Do tego włoski samochód korzysta z mechanizmu różnicowego typu Torsen. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Dynamic, Natural oraz Advanced Efficiency. Ceny we Włoszech startują z pułapu 30 000 euro.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment