fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dwucylindrowe silniki dla włoskich „maluchów”

Dwucylindrowe silniki dla włoskich „maluchów”

Po blisko dziesięciu latach przerwy pod maskami małych modeli Fiata ponownie będzie montowany dwucylindrowy silnik. Wielu pomyśli o archaicznej jednostce z Fiata 126, lecz turyńska marka przygotowała coś zupełnie nowego. Warto również wspomnieć, że silniki te będą pochodziły z zakładów Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej.

14 czerwca ruszyła, zapowiadana od dłuższego czasu, produkcja nowoczesnej, dwucylindrowej jednostki Twin-Air o pojemności 900 ccm. Napędzany benzyną silnik będzie dysponował mocą od 65 KM do 105 KM, przy czym mocniejsze wersje będą wspomagane turbosprężarką. Wszystkie jednostki będą korzystały z technologii Multiair z elektrohydraulicznym systemem sterowania zaworami ssącymi.

Najnowsza konstrukcja Fiata będzie miała swoją premierę już niebawem. Mały silniczek z turbodoładowaniem o mocy 85 KM zagości w modelu 500 i będzie mógł się poszczycić najniższym poziomem emisji CO2 wśród silników benzynowych na poziomie 95 g/km. Wszystko to w imię modnej koncepcji downsizingu, oczywiście bez utraty osiągów i przyjemności z prowadzenia.

Rozmiary nowoczesnego silnika Twin-Air umożliwiają w przyszłości dalsze modyfikacje napędu małych Fiatów. W planach jest bowiem technologia hybrydowa lub zasilanie metanem.

Zlokalizowanie linii produkcyjnej dwucylindrowych jednostek Fiata jest również istotne dla polskiego przemysłu. Przy produkcji zatrudnionych będzie 500 osób, a zdolność produkcyjna może wynosić nawet 450 tys. sztuk rocznie.

Tekst: Łukasz Maciejek

Poprzedni wpis
Giulietta w Warszawie
Następny wpis
Il ponte poleca

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Dwucylindrowe silniki dla włoskich „maluchów”