fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dziś o 21:00 startuje druga runda na Silverstone

Dziś o 21:00 startuje druga runda na Silverstone

Już dzisiaj o godzinie 21:00 rozpocznie się druga punktowana runda sezonu GT3 organizowanej w symulatorze Assetto Corsa przez ACLeague. Obecnie zespół ForzaItalia.pl eSport Team zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji drużynowej, podczas gdy jego dwaj reprezentanci – Luka i Abra – utrzymują dwie najwyższe lokaty w klasyfikacji indywidualnej.

Harmonogram

Sesja treningowa: 19:30-20:40 
Kwalifikacje: 20:40-21:00 
Wyścig: 21:00-22:00 (75 minut) 
Transmisja na żywo z komentarzem:

https://youtu.be/HqxDcnauZZU

Prekwalifiakcje:

(Miejsce. Nick : Najlepszy czas / Średni czas z 5 okrążeń)
2. Abra: 1:59.449 / 1:59.475
5. Luka: 1:59.724 / 1:59.760
7. Lucjan: 1:59.711 / 1:59.918
Tor: Silverstone GP 
Temperatura powietrza: 18 °C 
Temperatura toru: 25 °C 
Przyczepność: 99%

Opis toru i onboard

Silverstone to kolejny wymagający technicznie tor w kalendarzu obecnego sezonu GT3 by ACLeague. Po krótkiej prostej startowej czeka kierowców prawy bardzo szybki zakręt przechodzący w równie szybki lewy. O ile przed tym pierwszym należy przyhamować lub przynajmniej odpuścić gaz, to w jego środkowej fazie możemy jechać z gazem w podłodze. Dohamowujemy przed trzecim wolnym prawym zakrętem 90 stopni, po którym następuje bardzo krótka prosta i lewy zakręt o podobnej do poprzedniego charakterystyce. Kolejny łuk, już piąty, przejeżdżamy z gazem w podłodze i wyjeżdżamy na drugą najdłuższą prostą, gdzie też następuje punkt pomiarowy pierwszego sektora i rozpoczyna się kolejny. 

Szósty lewy zakręt jest nieco dłuższy – późno dohamowujemy z prędkości około 245 km/h, staramy trzymać się blisko wewnętrznej krawędzi, by mocno zaatakować tarkę i nie wyjść zbyt szeroko do siódmego, prawego zakrętu o charakterystyce dłuższego nawrotu. Tutaj liczy się dobre wyjście przed dłuższą prostą, ósmym bardzo leciutkim „łukiem” (formalność). Następnie dojeżdżamy do prawego szybkiego i wyrzucającego zakrętu. Zakręty od nr 10 po 14 to specyficzna sekwencja „esek” następujących po sobie. Łatwo przesadzić, prowokując do utraty przyczepności na tylnej osi. Kluczowe jest wyjście na najdłuższą prostą o nazwie Hangar Straight, gdzie rozpoczyna się trzeci sektor.

Pierwszy zakręt w trzecim sektorze to Stowe, nr 15, nieco dłuższy prawy i o słabej widoczności – w mniej więcej środkowej fazie zewnętrzna tarka pozostaje niewidoczna. Ostatnie zakręty następują zaraz po sobie – pierwszy to Vale lewy, przechodzący w dłuższy prawy Club, po którym wyjeżdżamy na prostą start-meta.

Wypowiedzi

Abra:

Prekwalifikacje poszły mi zaskakująco dobrze. Nie spodziewałem się, że Ferrari będzie takie szybkie na Silverstone. Niestety mam gorsze wyczucie samochodu niż miało to miejsce w Barcelonie. Od początku prekwalifikacji brakowało mi przyczepności. Jadę na granicy uślizgu, co może mieć katastrofalne skutki w wyścigu. Musimy zająć dobre miejsce w kwalifikacjach, a potem zobaczymy, jak to się ułoży. Mam nadzieję na dobry wynik drużynowy i powiększenie przewagi nad rywalami.

Luka:

Cel na Silverstone mam jeden: skończyć wyścig bez kar za cięcia. Miejsce w pierwszej dziesiątce będzie sukcesem. Ferrari na pojedynczym okrążeniu jest tutaj mocne na tle stawki. Aby jednak osiągnąć dobry czas zmuszeni jesteśmy jechać na bardzo ryzykownym setupie, który sprawia że każde okrążenie to walka o przetrwanie. Tor to kombinacja szybkich łuków i ciasnych nawrotów, ciężko więc znaleźć złoty środek.

Lucjan:

Plany rozjeżdżają się z rzeczywistością. Tym razem nie poświęciłem tyle czasu na treningi, ile powinienem. Na Silverstone jest tak, jak Luka mówi – to będzie walka o przetrwanie na torze. Złapanie 7 cięć może okazać się nader proste, a jak już do tego dojdzie, trzeba będzie odbyć karę przejazdu przez aleję serwisową, co oznacza utratę co najmniej kilku miejsc. Liczę na to, że tym razem będę mógł w większym stopniu wykorzystać swój własny potencjał i zaprezentować się z lepszej strony niż na Barcelonie. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Fiat 500 Hybrid wyceniony w Polsce
Następny wpis
Ferrari F8 Tributo nagrodzone przez szwajcarski magazyn

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Dziś o 21:00 startuje druga runda na Silverstone