O 21:00 nasi kierowcy – reprezentujący zespół ForzaItalia.pl eSports Team – wystartują w ostatnim wyścigu sezonu GT3 ACLeague. Rywalizacja rozpocznie się o godzinie 21:00 na wirtualnym torze Suzuka w symulatorze Assetto Corsa.
HARMONOGRAM
Sesja treningowa: 19:30-20:40
Kwalifikacje: 20:40-21:00
Wyścig: 21:00-22:00 (60 minut)
Transmisja:
PREKWALIFIKACJE
(Miejsce. Nick : Najlepszy czas / Średni czas z 5 okrążeń)
3. Abra: 1:59.731 / 1:59.997
5. Lucjan Próchnica: 1:59.906 / 2:00.136
7. Luka: 2:00.090 / 2:00.264
Tor: Suzuka GP
Temperatura powietrza: 22°C
Temperatura toru: 29°C
Przyczepność: 99%
OPIS TORU I ONBOARD
Pierwszy sektor zaczynamy tradycyjnie od długiej prostej start-meta, po której kierowców czeka skomplikowana sekwencja następujących po sobie zakrętów, począwszy od dwóch prawych łuków, przez krótką prostą, kończąc na serpentynach od nr 3 do nr 7.
Drugi sektor rozpoczyna się od jednych z najbardziej wymagających prawych łuków nr 8 i 9, dość szybkich, ale mocno wyrzucających na zewnętrzną. Następny jest lewy nawrót nr 11, nie wliczając lekkiego prawego łuku nr 10, który przejeżdżamy z gazem w podłodze, podobnie jak prawy bardzo szybki nr 12. Ostatnie są dwa lewe zakręty nr 13 i 14 (przechodzący jeden w drugi), strategiczne, ponieważ ten ostatni wychodzi na długą prostą.
Ostatni sektor jest zdecydowanie najkrótszy – rozpoczyna się od lewego bardzo szybkiego, ale i trudnego zakrętu nr 15, który przy dobrym najechaniu można pokonać z gazem w podłodze, mknąc z prędkością około 255 km/h. Po krótkiej prostej następuje wolna szykana prawy/lewy, a ostatnim zakrętem jest szybki prawy nr 18, wychodzący na prostą startową.
WYPOWIEDZI
Abra:
Nie ukrywam, że myślę już tylko o zdobyciu drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców. Od początku sezonu utrzymuję się na P2 i zmarnowałbym ogromną szansę, gdybym tego nie dowiózł. Sam wyścig zapowiada się ciekawie, ale spodziewam się ciężkiej przeprawy. Ze względu na charakterystykę toru będzie to dla mnie najbardziej wymagające 60 minut w tym sezonie. Na szczęście jestem w lepszej sytuacji niż moi rywale. Piąte miejsce na Suzuce pozwoli mi osiągnąć mój cel. Do głowy przychodzi mi też ostatni wyścig Formuły 1 z 2008 roku. Hamilton potrzebował wtedy piątego miejsca do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Moja sytuacja jest trochę podobna. Co prawda nie jadę po tytuł, ale gdy rywalizujesz z Jakubem Charkotem, zdobycie wicemistrzostwa będzie smakować podobnie.
Lucjan:
W sesji prekwalifikacyjnej powróciłem do minimalnie intensywniejszego planu treningowego niż zazwyczaj. Czyli zamiast 15 poprawnych okrążeń na serwerze prekwalifikacyjnym, zrobiłem wcześniej około tyle samo w sesji prywatnej, by zapoznać się z torem. Łącznie przejechałem około 30 poprawnych okrążeń. I miłe zaskoczenie, bo chyba najwyżej wylądowałem w prekwalifikacjach. Plan jest taki, by jak najwięcej wycisnąć z sesji treningowej i nie popełniać błędów w trakcie wyścigu. Jest kilka zakrętów, które wymagają więcej wjeżdżenia się.
Luka:
Suzuka to tor na którym nie miałem jeszcze okazji się ścigać. Jest on szybki i bardzo przyjemny. Konstrukcją zakrętów przypomina mi Silverstone. Jazda po nim bolidem F1 musi być mega frajdą. Niestety auta GT3 nie mają, aż takiej przyczepności. Dodatkowo Ferrari w pierwszym sektorze przegrzewa mocno najbardziej miękkie opony. Różnica w czasach okrążeń między oponami typu soft, a opon medium jest marginalna. Być może lepszym wariantem na sesję kwalifikacyjną będzie użycie opony pośredniej. Wyścig zapowiada się na ciekawe widowisko. Mamy tutaj proste odcinki na których auta z lepszymi prędkościami maksymalnymi mogą zyskiwać przewagę, ale szerokie zakręty mogą wyrównać szanse na odzyskanie pozycji przez pojazdy lepiej radzące sobie w zakrętach.
KLASYFIKACJA GENERALNA
Indywidualna
2. Abra – 681 pkt
7. Luka – 619 pkt
8. Lucjan – 613 pkt
Drużynowa
1. together esports racing (Aston Martin) – 2242 pkt
2. ForzaItalia.pl eSports Team (Ferrari) – 2095 pkt
3. Actina Pact Black (Lamborghini) – 1855 pkt
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Zrzut ekranu z Assetto Corsy
No Comment