fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dźwięk silnika głównym powodem, by wybrać 812 GTS

Dźwięk silnika głównym powodem, by wybrać 812 GTS

Jazda samochodem ze złożonym dachem niesie ze sobą bogatą feerię doznań. Można poczuć na skórze powiew powietrza, a na twarzy promienie słoneczne. Wszystkiemu towarzyszą zapachy rozmywającego się krajobrazu. Jednak ponad tym wszystkim w kategorii emocji jest… dźwięk. A ten w przypadku 812 GTS wydobywa się z potężnego silnika V12. Wspomniany model to pierwsze od 50 lat Ferrari z dwunastocylindrową jednostką. 

Jak twierdzi Michael Leiters piastujący stanowisko szefa technicznego Ferrari, 812 GTS jest w 100% zgodny z DNA 812 Superfast, a może nawet bardziej, ponieważ podróżujący jeszcze bardziej odczuwają to, że jeżdżą autem z jednostką V12 umieszczoną z przodu. Z kolei Enrico Galliera, szef ds. marketingu i reklamy uważa, że model to odpowiedź na potrzeby klientów:

Rynek jest gotowy na ten samochód: nasi ulubieni klienci i kolekcjonerzy z większa pasją niż kiedykolwiek zamawiali ten model. 

Choć 812 GTS nie nawiązuje szczególnie mocno do żadnego z poprzednich modeli, jest historycznie wyraźnie powiązany z 365 GTS4 z 1969 roku, znanym jako Daytona. To był ostatni seryjnie produkowany spider z jednostką V12. Ale najnowsze 812 GTS i tak wyróżnia się na tle wszystkiego, co do tej pory powstało, bowiem to pierwszy taki kabriolet V12 z twardym, chowanym dachem.

Każdy, komu podoba się dźwięk silnika V12, pokocha 812 GTS. Został zaprojektowany w taki sposób, że chowając dach można poczuć wręcz symfoniczne doznania i to pomimo wprowadzonych ostatnio zaostrzonych norm emisji spalin ograniczających możliwości w zakresie silnika i układu wydechowego. Zdaniem Leitersa ścieżka dźwiękowa jest jednym z głównych powodów, dla których klienci decydują się na zakup tego modelu:

Ciężko pracowaliśmy, aby utrzymać taką samą moc wyjściową, jak w modelu 812 Superfast – 800 KM – jednocześnie poprawiając jakość dźwięku. Doznania zostały przeniesione na nowy poziom dzięki unikatowemu układowi wydechowemu, wzmacniającemu wrażenia dźwiękowe. Układ spalania paliwa także został dopracowany, dzięki czemu efekt końcowy jest jeszcze przyjemniejszy dla ucha.

Koledze z pracy wtórował Galliera:

Klienci kabrioletów szukają dwóch elementów, które są trudne do osiągnięcia: po pierwsze, chcą słyszeć muzykę wydobywającą się z rur wydechowych i musi ona być w najczystszej możliwej postaci, ale chcą jednocześnie móc prowadzić rozmowy z pasażerem podczas jazdy z dużą prędkością. 

Sposobem na zadowolenie klientów okazało się zastosowanie twardego dachu zaprojektowanego w taki sposób, aby zminimalizować turbulencję, zapewniając najwyższy możliwy komfort lub najczystsze doznania dźwiękowe. Twardy dach wykonano z lekkiego aluminium, które można schować w 14 sekund podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 45 km/h. Kiedy z kolei zamkniemy dach, auto zachowuje się jak coupe. Zważywszy na umiejscowienie silnika z przodu, we wnętrzu wygospodarowano sporo przestrzeni, co pozytywnie wpływa na komfort i wrażenia z jazdy. 

Co istotne, ze względu na nieznaczny wzrost masy własnej (o około 75 kilogramów), w GTS-ie wprowadzono zmiany w zakresie systemu tłumienia jednocześnie wzmacniając podwozie, aby uzyskać podobną precyzję prowadzenia. 

No to posłuchajmy 🙂

 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Alfa Romeo Racing przedłużył kontrakt Antonio Giovinazziego
Następny wpis
FCA może zrezygnować z segmentu A w Europie

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Dźwięk silnika głównym powodem, by wybrać 812 GTS