fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Elektryczna Giulia Romeo Ferraris przeszła wszystkie testy

Elektryczna Giulia Romeo Ferraris przeszła wszystkie testy

Miesiąc po zamontowaniu akumulatora i pierwszym teście Giulii ETCR Romeo Ferraris, konstruktor z siedzibą w Operze zakończył test wytrzymałościowy 5 maja i test zbiorczy 6 maja na torze Vallelunga. Testy to ostatni przystanek przed rozpoczęciem PURE ETCR, jakie zaplanowano na włoskim torze w weekend 20 czerwca 2021 roku.

Po raz pierwszy nowatorski format wyścigowego weekendu został z powodzeniem przetestowany przed Eurosport Events, WSC Group oraz pracowników Williams Engineering, Megalec, Enel X i Goodyear. Stefano Coletti i Oliver Webb na zmianę zasiadali za kierownicą samochodu na różnych konfiguracjach toru Vallelunga.

Brytyjski kierowca ma solidne doświadczenie w wyścigach długodystansowych i GT, a wcześniej błyszczał w seriach jednomiejscowych, takich jak Formuła 3, Formuła Renault 3.5 i Indy Lights. Webb, który miał już doświadczenie z samochodami elektrycznymi, ścigając się Jaguarem E-Pace w Berlinie 2020 i testując Formułę E, miał okazję ocenić potencjał samochodu ETCR:

Jestem bardzo wdzięczny Micheli Cerruti i Mario Ferrarisowi za umożliwienie mi przetestowania Giulii ETCR. Bez wątpienia jest to niezwykle innowacyjny samochód. Nie miałem doświadczenia z autem turystycznym, a to była świetna zabawa. Mogłem przetestować samochód z różnymi mocami: 300, 450 i 500 KW, zarówno na długim, jak i krótkim torze. Od razu poczułem się swobodnie z zespołem i obsługą, co ułatwiło mi dostosowanie się do warunków i toru, które były dla mnie nowe.

Testy podsumowała Michela Cerruti, menedżer operacyjny w Romeo Ferraris:

Testy na torze Vallelunga były bardzo pozytywne. Przetestowaliśmy nowy format weekendu, który uważam za bardzo interesujący i atrakcyjny. Mieliśmy możliwość jazdy na różnych konfiguracjach torów i z różnymi napięciami akumulatorów, co pozwoliło Stefano na kontynuowanie prac rozwojowych nad samochodem. Cieszę się, że mogłam skorzystać na współpracy Olivera w tych dniach. Udowodnił on swoje wielkie doświadczenie w sportach motorowych, a jego podejście było profesjonalne. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari chce jak najdłużej utrzymać V12 przy życiu
Next post
Charles 4., Carlos 7. w GP Hiszpanii. Alfa Romeo bez punktów

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Elektryczna Giulia Romeo Ferraris przeszła wszystkie testy