Fiat Chrysler Automobiles Poland podsumował rok 2019. Na przestrzeni 12 miesięcy w kraju nad Wisłą zarejestrowano przeszło 32 tysiące nowych samochodów – co oznacza, że względem analogicznego okresu poprzedniego roku nastąpił wzrost o 9% w przypadku sprzedaży aut osobowych i 11,4% w przypadku pojazdów dostawczych.
Spośród 32 367 aut aż 11 916 to dostawczaki, a pozostałe 20 451 – samochody osobowe. Udział w rynku wyniósł – odpowiednio – 17,1% i 3,7%, podczas gdy same rynki odnotowały wzrost o 1,5% i 4,5%.
Najlepiej sprzedawały się samochody przystępne cenowo, tj. marki Fiat, stanowiące 45,4% przy liczbie 14 699 sprzedanych sztuk. Niewiele gorzej wypadł Fiat Professional – 11 915 sztuk. Na dalszych pozycjach uplasowały się: Jeep (4091), Alfa Romeo (1550), Abarth (101) oraz jedenastka sklasyfikowana jako „pozostałe”.
Marka Fiat w kontekście rynku polskiego ma powody do zadowolenia, bowiem sprzedaż wzrosła o 14%, przy czym za aż 63% odpowiadał model Tipo, będący drugim najchętniej wybieranym autem kompaktowym w Polsce. O 28,4% więcej klientów zyskał model 500.
Niekwestionowanym liderem sprzedaży w segmencie aut dostawczych pozostaje Fiat Professional z imponującym udziałem w rynku na poziomie 17,1%. Najchętniej kupowane były: Ducato (5484 sztuki), Fiorino (3324 sztuki) i Doblo (2631 sztuki).
W roku 2019 Alfa Romeo uzyskała najlepszy wynik od 10 lat. Zdaniem producenta to zasługa dobrego wykorzystania kanałów komunikacyjnych oraz oferty w postaci miesięcznych rat. Największym powodzeniem cieszyło się Stelvio z liczbą 905 sprzedanych egzemplarzy, które zresztą wyróżnia się na tle segmentu bardzo atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny. Druga była Giulia z 420 sprzedanymi pojazdami.
Garstka entuzjastów samochodów o sportowym zacięciu zdecydowała się na zakup Abartha. Było ich dokładnie 101, co oznacza wzrost o 4% względem poprzedniego roku.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment