fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA stawia na rozwój e-mobilności

FCA stawia na rozwój e-mobilności

Fiat Chrysler Automobiles podpisał dwie nowe umowy – z Enel X i ENGINE – w celu rozwoju e-mobilności w rozumieniu zarówno produkcji, jak i dystrybucji pojazdów hybrydowych (typu plug-in) oraz w pełni elektrycznych.

Dzięki tym umowom dealerzy FCA będą mogli oferować innowacyjne rozwiązania i usługi ładowania dla klientów detalicznych i biznesowych. Inicjatywa ta obejmuje również badania i testowanie nowych technologii w celu zmniejszenia całkowitego kosztu posiadania w ofercie pojazdów zelektryfikowanych.

Tym samym firma realizuje założenia planu biznesowego na lata 2018-2022, co potwierdzają słowa Mike’a Manleya, piastującego stanowisko dyrektora generalnego Fiat Chrysler Automobiles:

Partnerstwo to opiera się na strategii mobilności elektronicznej, którą ogłosiliśmy w zeszłym roku w ramach naszego pięcioletniego planu biznesowego. Tworzymy ekosystem partnerów, produktów i usług na wielu rynkach, aby sprostać szybko zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów w zakresie pojazdów zelektryfikowanych.

Enel X i ENGIE są światowymi liderami w sektorze energetycznym. Partnerzy będą współpracować z FCA na wszystkich głównych rynkach europejskich, korzystając z technologii opracowanych w ostatnich latach i wprowadzając innowacyjne rozwiązania dla klientów prywatnych i biznesowych. Enel X będzie współpracował z FCA we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii, natomiast zakres współpracy ENGIE obejmie takie kraje, jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Holandia, Polska, Słowacja, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania.

Głównym celem obu partnerstw jest oferowanie rozwiązań w zakresie ładowania w sektorze prywatnym i publicznym w celu wsparcia sprzedaży zbliżającego się asortymentu pojazdów elektrycznych FCA, w tym przyszłej generacji Fiata 500 BEV i Jeepa Renegade’a PHEV. Klienci będą mieli możliwość zainstalowania domowego punktu ładowania dostosowanego do specyficznych wymagań, z uwagą na optymalizację ładowania i inteligentne zarządzanie. Każdy z partnerów będzie wspierał klientów FCA we wstępnej ocenie wykonalności i instalacji punktu ładowania, jak również w bieżącym zarządzaniu i konserwacją przez cały okres eksploatacji pojazdu klienta.

Oprócz punktów ładowania w domu, klienci będą mieli również opłacalny i wygodny dostęp do rozwiązań w zakresie ładowania publicznego. FCA i partnerzy będą współpracować nad rozwojem aplikacji, które umożliwią klientom lokalizowanie publicznych punktów ładowania, a także rezerwowanie i płacenie za usługi ładowania za pośrednictwem zintegrowanej łączności pojazdu.

FCA będzie współpracować z partnerami w celu kontynuowania działań szkoleniowych i elektryfikacyjnych swojej sieci dealerskiej w całej Europie. Dedykowane programy szkoleniowe zostały już opracowane z myślą o działach sprzedaży i innych pracownikach dealerów FCA. Ponadto opracowywane są również rozwiązania w zakresie infrastruktury do ładowania akumulatorów dla salonów dealerskich, parkingów dla klientów, stref testowych i centrów serwisowych.

W ciągu najbliższych dwóch lat FCA zainstaluje około 700 stacji ładowania Enel X w swoich włoskich zakładach, biurach i centrach badawczo-rozwojowych, a także na parkingach dla pracowników, umożliwiając im ładowanie pojazdów w godzinach pracy. FCA i Enel X uruchomią również pilotażowy program rozwoju nowych usług i rozwiązań w zakresie ładowania.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Dziś startujemy na Silverstone GP
Następny wpis
Polski debiut Maserati Levante Trofeo

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

FCA stawia na rozwój e-mobilności