Jak poinformował Fiat, z fabryki Pomigliano d’Arco we Włoszech wyjechał milionowy egzemplarz aktualnego Fiata Pandy (którego z nieznanych nam powodów producent określa jako czwartą generację) – City Cross 1.2 o mocy 69 KM w białym kolorze nadwozia.
Zdaniem Fiata, Panda jest najchętniej kupowanym modelem we Włoszech od 2012 roku oraz numerem jeden w swoim segmencie w Europie od 2016. Pierwsza generacja tego miejskiego samochodu zadebiutowała na rynku w 1980 r. Trzy lata później gamę rozszerzono o wariant z napędem na obie osie. Z kolei od 1986 Panda dostępna była z silnikiem wysokoprężnym. Trzecia generacja otrzymała tytuł Samochodu Roku w 2004, co zbiegło się w czasie z jeszcze jednym osiągnięciem – to właśnie takim autem udało się dotrzeć do obozu Mount Everest na wysokości 5200 metrów.
W 2006 roku Panda stała się pierwszym masowo produkowanym miejskim samochodem zasilanym metanem. Od 2007 był to najlepiej sprzedający się pojazd tego typu we Włoszech, jak i w Europie. Do lutego 2017 roku znaleziono na niego ponad 300 000 chętnych. Wszystkie wspomniane osiągnięcia sprawiają, że to właśnie Panda jest jednym z najbardziej udanych modeli na rynku motoryzacyjnym.
Aktualna generacja dostępna jest w różnych konfiguracjach – m.in. Urban, City Cross i 4×4, z napędem na przednią lub obie osie oraz z ręczną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną przekładnią Dualogic.
Łącznie na całym świecie sprzedano ponad 7,5 miliona Pand. Najnowszy rekord dotyczy czwartej generacji modelu.
Fiat Panda w Polsce
Ceny Fiata Pandy w Polsce rozpoczynają się od 34 600 zł za odmianę 1.2 69 KM Fresh z 5-biegową skrzynią ręczną. Za dodatkowe 5300 zł otrzymamy bogatsze wyposażenie Easy, które jest standardem dla wysokoprężnej wersji 1.3 Multijet o mocy 95 KM, kosztującej od 54 900 zł. Najdroższy w gamie wariant 4×4 to wydatek od 64 900 zł w przypadku 0.9 TwinAir 85 KM lub od 69 900 zł za 1.3 Multijet 95 KM.
Autor: Mateusz Struk
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment