Według zapowiedzi dyrektora generalnego Alfy Romeo – Jean-Philippe Imparato – nowy flagowy model włoskiego producenta ma być w pełni elektrycznym SUV-em pozycjonowanym w gamie wyżej od Stelvio. Obecne plany zakładają, że trafi na rynek w 2027 roku.
Przemawiając w zeszłym tygodniu podczas wizyty w fabryce Stellantis w Pomigliano na południu Włoch, gdzie produkowany jest kompaktowy SUV Tonale, Imparato powiedział, że nowy flagowy model będzie miał kluczowe znaczenie dla zwiększenia sprzedaży Alfy Romeo w Europie, USA i Chinach – donoszą włoskie media. Będzie on konkurować o klientów m.in. z BMW X5. To właśnie bawarska marka jest uznawana przez Alfę Romeo za punkt odniesienia, o czym napomknął Imparato podczas wywiadu dla Automotive News Europe w lutym. Jak wynika z danych udostępnionych przez Dataforce, w całym 2021 roku w Europie sprzedano 46 238 sztuk X5.
Model ten będzie czwartym SUV-em Alfy Romeo po Stelvio, Tonale i jeszcze niewprowadzonym na rynek Brennero. Imparato zastrzegł, że Włosi nie będą produkować wyłącznie SUV-ów, bowiem w przyszłości pojawi się następca Giulii w formie w pełni elektrycznej:
W segmencie kompaktowym mamy model Tonale, który jest produktem globalnym. Giulietta była przeznaczona na rynek europejski, a my chcemy, aby Alfa była globalna.
W lutym Imparato stwierdził, że opracowanie następcy Giulietty nie jest priorytetem. Marka ma jasno nakreślony cel – powrót do poziomu 100 000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, prawdopodobnie do 2023 roku, a w osiągnięciu celu kluczową rolę ma odegrać najświeższe w gamie Tonale.
W ubiegłym roku Alfa Romeo sprzedała na całym świecie około 56 000 egzemplarzy, głównie Giulii i Stelvio. Na Europę przypadło 28 000 egzemplarzy (18 334 Stelvio, 6479 Giulii i 3037 Giuliett, według danych Dataforce), a na Stany Zjednoczone: 18 250, w tym, odpowiednio: 10 539 Stelvio i 7634 Giulii, powołując się na dane Automotive News Data Center.
Tonale rozpoczęło produkcję w marcu, z wydajnością 23 sztuk na godzinę, co wskazuje na potencjalną produkcję od 40 000 do 80 000 sztuk rocznie. Imparato powiedział w lutym, że globalna sprzedaż tego modelu może wynieść od 70 do 80 tys. sztuk. Na samą Europę może przypadać od 45 do 60 tys. sztuk, a w Stanach Zjednoczonych – od 10 do 15 tys. sztuk. Model ten wejdzie do sprzedaży w Europie w czerwcu, a do USA trafi pod koniec roku.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment