Dywizja Lamborghini Squadra Corse zaprezentowała swoje najnowsze dzieło – SC20. To unikatowy egzemplarz torowego samochodu z otwartym dachem z homologacją do użytku ulicznego.
To drugi unikatowy samochód opracowany przez Lamborghini Squadra Corse, czyli sportowy departament Lamborghini. Za projekt nadwozia odpowiedzialne jest Centro Stile w Sang’Agata Bolognese. Pojazd stanowi urzeczywistnienie wizji jednego z klientów, który brał udział w całym cyklu produkcyjnym, począwszy od szkiców wykonanych przez designerów. Ekipie przyświecał jeden cel: zbudowanie wyjątkowego auta, ekstremalnego w ujęciu konstrukcji i osiągów, łączącego rozwiązania aerodynamiczne z samochodów wyścigowych Lamborghini z niespotykanymi liniami i ekskluzywnymi detalami. Więcej na temat pojazdu powiedział szef działu projektowego Centro Stile, Mitja Borkert:
Dwa lata po modelu SC18 Alston, SC20 był nowym, intrygującym wyzwaniem. Głównymi źródłami inspiracji były: Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster i Concept S, a rezultatem jest dramatyczne połączenie kreatywności i wyścigowej postawy.
Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Zostało ono opracowane zgodnie z prawidłami aerodynamicznymi – tak, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza nie tylko w celu maksymalizacji osiągów, ale i zadbania o komfort podróżujących, nawet podczas jazdy przy wysokich prędkościach. Przedni splitter z dwoma charakterystycznymi płetwami oraz wloty na masce przedniej inspirowane są Huracanem GT3 EVO, podczas gdy przetłoczenia po bokach nawiązują do Essenzy SCV12. Z tyłu zastosowano potężne, regulowane skrzydło wykonane z włókna węglowego, które może zostać ustawione w jednej z trzech pozycji: Low, Medium i High Load.
Karoseria została pokryta białym lakierem Bianco Fu. Część detali wykończono błękitnym kolorem Blu Cepheus – taki sam znajdziemy we wnętrzu, gdzie kontrastuje z czarnym Nero Cosmus i białym Biano Leda. W kokpicie znajdziemy wiele elementów wykonanych z włókna węglowego, w tym pokrycie deski rozdzielczej, tylną „ścianę”, panele drzwi i konsolę centralną. Znajdziemy także Alcantarę, skórę i aluminium. Co ciekawe, osłony nawiewów wyprodukowano przy wykorzystaniu technologii 3D.
Sercem SC20 jest potężny 6,5-litrowy silnik V12, rozwijający moc 770 KM przy 8500 obr/min i 720 Nm przy 6750 obr/min. Biegami żongluje automatyczna przekładnia 7-biegowa ISR, za pośrednictwem której moment obrotowy trafia na obie osie przy wykorzystaniu centralnego mechanizmu różnicowego. Pokłady przyczepności mają zapewniać opony Pirelli PZero Corsa, okalające felgi aluminiowe w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu.
Najnowsze dzieło wychwala Maurizio Reggiani, dyrektor działu technicznego Automobili Lamborghini:
SC20 to połączenie zaawansowanej inżynierii, włoskiego rzemiosła, sportowego charakteru i zaawansowanego projektowania. Jest to również przykład zastosowania naszego silnika V12 i włókna węglowego w radykalnym pojeździe z otwartym dachem, który bezbłędnie przenosi DNA Lamborghini.
Wtórował mu Giorgio Sanna, szef działu Lamborghini Motorsport:
SC20 łączy doświadczenie Squadra Corse z projektowaniem Lamborghini, mistrzowsko zinterpretowanym przez nasze Centro Stile w oparciu o życzenia klienta, który był obecny podczas całego procesu projektowania i budowy pojazdu.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment