Z okazji premiery nowej Lancii Ypsilon HF o mocy 280 KM oraz linii stylistycznej HF na torze testowym Balocco, marka Lancia zaprezentowała wyjątkowy zegarek stworzony we współpracy ze szwajcarską firmą Eberhard & Co. To limitowana edycja, która celebruje odrodzenie legendarnego logo HF i jego symboliki w świecie Lancii.
Nowy zegarek jest hołdem dla dziedzictwa Lancia High Fidelity – akronimu HF – i czerwonego słonia z uniesioną trąbą, znaku odwagi i determinacji, który w 1953 roku wprowadził Gianni Lancia. Znak został na nowo zinterpretowany w duchu współczesnej elegancji i prostoty, ale z zachowaniem głębokiego szacunku dla korzeni marki. Kolorystyka nawiązuje do Fulvii Coupé z 1966 roku, natomiast pochylona czcionka czerpie inspirację z Delt z lat 90., budując skojarzenia z energią i sportowym charakterem.
Jak podkreśla komunikat, Lancia HF uosabia sportowego ducha marki:
To dziedzictwo ugruntowane w legendarnych, międzynarodowych rajdach. Ta współpraca zrodziła się z chęci uczczenia prawdziwego poczucia dziedzictwa – nie jako nostalgii, lecz świadomej reinterpretacji bogatej historii, łączącej przeszłość z przyszłością w nieustannym dialogu.
Projekt zegarka to współczesne spotkanie z tradycją – autentyczne i spójne odwołanie się do historycznego stylu, z perspektywą wybiegającą w przyszłość. Tarcza zegarka zawiera nowe logo HF w tradycyjnych barwach: biało-czerwono-czarnych, z pochyloną czcionką i słoniem. Również wskazówka sekundowa oraz oznaczenie „60” na skali minutowej wyróżniają się czerwonym kolorem.
Do wyboru są dwa warianty pasków: skórzany pasek w stylu vintage z czerwonym przeszyciem i pętlą w kolorze logo lub sportowa bransoleta Chablis ze stali nierdzewnej z zapięciem 2CLICK na dwa przyciski. Każda wersja tarczy zostanie wyprodukowana w limitowanej liczbie 120 egzemplarzy, które trafią do sprzedaży pod koniec 2025 roku w wybranych autoryzowanych salonach Eberhard & Co.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment