W ramach tzw. procesu internacjonalizacji Lancia powraca do Belgii, Luksemburga i Holandii, a nowa Lancia Ypsilon, zarówno w wersji elektrycznej, jak i hybrydowej, jest obecnie dostępna w salonach marki.
Powrót Lancii został uczczony uroczystym otwarciem sześciu salonów w regionie Belgii i Luksemburga, zlokalizowanych w Aartselaar, Overijse, Kortrijk, Gent, Gilly i Bertrange – z siecią, która ma wzrosnąć do dziesięciu salonów do końca 2024 roku, w tym w nadchodzących lokalizacjach w Drogenbos, Hasselt, Namur i Herstal. W Holandii marka zainaugurowała pięć nowych salonów w strategicznych lokalizacjach: w Amsterdamie, Rotterdamie, Hadze, Utrechcie i Zwolle.
Charles Fuster, szef marketingu i komunikacji marki Lancia, skomentował tę ekspansję:
To dla nas zaszczyt świętować kolejny nowy krok w planie renesansu Lancii. Powrót Lancii na dwa ważne rynki europejskie, takie jak Belgia-Luksemburg i Holandia, potwierdza zaangażowanie w zdobycie pozycji w segmencie premium – a to jeszcze nie wszystko. W tych dniach w Brukseli, stolicy Europy, Antwerpii i Utrechcie po raz pierwszy pokazaliśmy Lancię Ypsilon Rally 4 HF – samochód reprezentujący powrót do rajdów dla marki, która wygrała najwięcej w tym sporcie. Powrócimy do rajdów z silnym naciskiem na młodych kierowców, niezależnie od wielkiej pasji do rywalizacji. Chcę podziękować Miki Biasionowi za jego wsparcie w rozwoju samochodu pod względem ustawień, hamulców i kalibracji silnika. Jednocześnie jego doświadczenie pozwoliło nam zwiększyć osiągi silnika elektrycznego Lancii Ypsilon HF do 280 KM. Lancia powraca!
Parę słów od siebie dodał sam Miki Biasion:
Bardzo się cieszę, że mogę wspierać zespół Lancia Product Team i Stellantis Motorsport Team w dopracowywaniu zarówno modelu Ypsilon HF, jak i Lancia Ypsilon Rally 4 HF. Mam nadzieję, że zainspiruję młodych kierowców, którzy dzięki naszej Lancii Ypsilon Rally 4 HF staną się profesjonalistami i przyszłymi mistrzami. Zwycięska Lancia powraca i cieszę się, że mogę być tego częścią!
Ypsilon HF jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 280 KM, który umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Dzięki obniżonemu prześwitowi, szerszemu rozstawowi kół i muskularnej konstrukcji, Ypsilon HF jest ukłonem w stronę kultowych modeli z bogatej przeszłości Lancii. Samochód zostanie wprowadzony na rynek w maju 2025 roku.
Lancia powraca do rajdów z Ypsilon Rally 4 HF – samochodem napędzanym trzycylindrowym silnikiem turbo o pojemności 1,2 litra z czterema zaworami na cylinder i mocą 212 KM. Pojazd jest wyposażony w napęd na przednie koła, mechaniczną skrzynię biegów z pięcioma przełożeniami i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment