Lancia wprowadza nową jakość w miejskiej mobilności – od 8 kwietnia gama Ypsilona została wzbogacona o dwa istotne ulepszenia, które uczynią poruszanie się po mieście jeszcze bardziej zrównoważonym i przystępnym. Zmiany dotyczą zarówno wersji elektrycznej, jak i hybrydowej, co stanowi kolejny krok marki ku elektromobilności przyszłości.
W wersji elektrycznej Lancia Ypsilon zyskała zasięg do 425 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP – to o 22 km więcej niż w wersji sprzed modernizacji. Ulepszony zasięg to efekt zastosowania baterii niklowo-manganowo-kobaltowej o pojemności 54 kWh oraz bardziej wydajnego układu napędowego o mocy 156 KM (115 kW). Średnie zużycie energii wynosi teraz 14,3 kWh/100 km, co nie tylko obniża koszty eksploatacji, ale także stanowi poprawę w aspekcie ekologicznym. Co więcej, szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 100 kW pozwala uzupełnić 80% energii w mniej niż 30 minut. Jak podkreśla Lancia, „z tym ulepszeniem marka ponownie udowadnia swoje zaangażowanie w to, by elektromobilność była jeszcze łatwiejsza i bardziej opłacalna”.
Równolegle wprowadzono zmiany w modelu hybrydowym Ypsilon. Zamiast dotychczas deklarowanych 100 KM, moc wzrosła do 110 KM, co odpowiada 81 kW, na co składa się silnik spalinowy (74 kW) oraz elektryczny (do 21 kW). Co ważne, nie wprowadzono żadnych zmian technicznych, ani w układzie napędowym. To ta sama jednostka, ale przedstawiona w sposób zgodny z nowymi wymogami rynku. Ta aktualizacja to odpowiedź na nadchodzące przepisy Euro 7, które od listopada 2027 roku wymagać będą deklarowania łącznej mocy wszystkich napędów hybrydowych.
W skrócie: dzięki tym dwóm aktualizacjom Lancia umacnia pozycję modelu Ypsilon jako wzorca w segmencie premium miejskich hatchbacków klasy B. Elektryczna wersja świetnie sprawdza się w codziennej, bezemisyjnej jeździe po mieście, a hybryda – płynna, wydajna i dostosowana do przyszłych norm – pozostaje bardziej praktycznym wyborem.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment