fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Mały Fiat z… blokadą prędkości

Mały Fiat z… blokadą prędkości


To nie żart! Jeśli przechlapiesz sobie u szefa to nie ma mowy byś pojechał tym samochodem szybciej niż… 90 km/h.

Fiat wprowadza do Polski odmłodzony model Fiorino. Najważniejsze zmiany zaszły pod maską – od początku września w tym małym dostawczaku będą dostępne zespoły napędowe z homologacją Euro 5 we wszystkich silnikach diesla z urządzeniem wtryskowym Multijet drugiej generacji, seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych, system Start&Stop i opcjonalnie w tempomat.

Tabelka z jednostkami napędowymi wzbogaci się o nowy silnik 1.3 Multijet/95 KM i 200 Nm. Przy zwiększeniu mocy i momentu obrotowego, spalanie i emisję CO2 udało utrzymać się na tym samym poziomie, co w słabszej wersji z silnikiem 1.3/75 KM (tzn. 4,3 l/100 km i 1050 km zasięgu w cyklu NEDC), przy emisji CO2 wynoszącej tylko 113 g/km.

Silnik Multijet Euro 5 (75 i 95 KM) jest dostępny z systemem "Speed Block/Blokada Prędkości". To urządzenie blokujące prędkość maksymalną na jednym z 4 poziomów (90 lub 100 lub 110 lub 130 km/h). Zastanawiacie się po co to komu? Jak przyznają ludzie z Fiata jest to system stworzony, aby zaspokoić specyficzne potrzeby klientów flotowych – ma przyczyniać się do ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia bezpieczeństwa.

Gamę silników Euro 5 uzupełnia jednostka benzynowa 1.4 8V/73 KM oraz 1.4 8V/70 KM Natural Power o podwójnym zasilaniu benzyna/metan (314 km zasięgu na zbiorniku z gazem i jedyne 114 g/km emisji CO2).

W ofercie pozostaje silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM Euro 4, który można rejestrować jeszcze przez cały 2011 rok.

Również na pokładzie powiało świeżością – odnowione kolory tablicy rozdzielczej, obić wewnątrz (czarne dla wszystkich wersji wyposażenia), tapicerki (elementy niebieskie lub czerwone na czarnym tle). Ciekawiej wygląda lista wyposażenia dodatkowego – pojawiło się np. przystosowanie do montażu Blue&Me TomTom na tablicy rozdzielczej, dodatkowe gniazdko w przestrzeni ładunkowej, 15-calowe obręcze z lekkich stopów czy tempomat.

Co ciekawe odnowione Fiorino będzie dostępne także w wersji Adventure z systemem Traction+ (elektroniczna "szpera") i silnikiem 1.3 Multijet – takie auto ma sprawdzić się jako mały pracuś w trudnych terenach o słabej przyczepności.

Fiat Fiorino w wersji na rok 2011 w Polsce kosztuje od 35 950 zł netto.

Poprzedni wpis
E-rally - został tydzień!
Następny wpis
Z najlepszym silnikiem świata za złotówki

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Mały Fiat z… blokadą prędkości