fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Z najlepszym silnikiem świata za złotówki

Z najlepszym silnikiem świata za złotówki

Ma małą pojemność, ale sporo mocy. Co ważne, pali niezwykle mało benzyny dzięki rewolucyjnej technologii. Zielone ludziki z Greenpeace już się cieszą…

Fiat ogłosił, że wprowadza na polski rynek nową wersję Bravo z turbodoładowanym silnikiem 1.4 MultiAir/140 KM i montowanym seryjnie systemem Start&Stop (spełnia normy emisji spalin Euro 5). Samochód rozpędza nowa, manualna, 6 biegowa przekładnia. Przypominamy, że właśnie jednostki 1.4 Turbo z Fiat Powertrain Technologies (FPT) zdobyły prestiżową nagrodę "Engine of the year 2010/Silnik roku" w kategorii najlepszego nowego silnika roku.

Zdaniem ludzi z Fiata 1.4 MultiAir to jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (132 g/km w cyklu mieszanym), będący oprócz tego najlepszym w klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartości momentu obrotowego. Na dowód przedstawiają liczby – nowy motor montowany w Bravo zużywa 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.

Dla niewtajemniczonych kilka słów wyjaśnień czym jest system ów MultiAir… Wynalazek konstruktorów Fiata w ewolucji silników benzynowych jest traktowany jako skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla.

Jak zachwalają inżynierowie FPT w porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy MultiAir zapewnia wzrost mocy (do 10 proc.) i momentu obrotowego (do 15 proc.), ponadto istotne zmniejszenie zużycia paliwa (do 10 proc.) oraz emisji CO2 (do 10 proc.).

Sekretem MultiAir jest nowy elektro-hydrauliczny system sterowania zaworami. Dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssących silnika, bez udziału przepustnicy, udało się zredukować zużycie paliwa oraz emisję substancji zanieczyszczających środowisko.

W Polsce Bravo z nowym silnikiem MultiAir dostępne jest w wersji Dynamic, Emotion i Sport – kosztuje odpowiednio 67 990 zł i 76 990 zł (Emotion lub Sport).



Wraz z debiutem nowego napędu MultiAir, gamę Fiata Bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-Jet/120 KM z homologacją Euro 5, który w stosunku do odpowiednika Euro 4, zmniejsza emisję CO2, z 149 do 146 g/km. Dostępny w wersji Dynamic, Fiat Bravo wyposażony w ten silnik kosztuje 60 990 zł.

Dzięki wprowadzeniu dwóch nowych silników cała oferta jednostek benzynowych w Bravo spełnia normę Euro 5.

Zielone ludziki z Greenpeace już się cieszą 🙂

Poprzedni wpis
Mały Fiat z... blokadą prędkości
Następny wpis
Ostra jazda! Brunetka czy blondynka?

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Z najlepszym silnikiem świata za złotówki