fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Maserati zaprezentowało gamę Trofeo

Maserati zaprezentowało gamę Trofeo

Maserati pisze nowy rozdział w swojej historii, rozszerzając gamę Trofeo. Po wprowadzeniu na rynek w 2018 roku Levante Trofeo, najbardziej ekstremalnej i najpotężniejszej wersji SUV-a, dostępne są teraz nowe modele Quattroporte i Ghibli w odmianach Trofeo, oferujące wyjątkową wydajność, sportowe i luksusowe doznania.

Aby jeszcze raz podkreślić włoską tożsamość Maserati, kolory wybrane do premiery kolekcji Trofeo nawiązują do słynnego tricolore: zielony dla Quattroporte, biały dla Levante i czerwony dla Ghibli. Sercem dwóch nowych modeli jest 3,8-litrowy silnik V8 twin turbo o mocy 580 KM, osiąganych przy 6250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 730 Nm. Jednostki zostały opracowane przy współpracy z Ferrari.

Ghibli i Quattroporte Trofeo mogą poszczycić się tym, że są najszybszymi sedanami Maserati w historii. Ich prędkość maksymalna wynosi 326 km/h, podczas gdy Levante Trofeo potrafi rozpędzić się do 302 km/h. 

Podobnie jak Levante Trofeo, nowe modele Ghibli i Quattroporte Trofeo wyposażone są w system Integrated Vehicle Control (IVC), który gwarantuje zwiększoną dynamikę jazdy, większe bezpieczeństwo aktywne i jeszcze bardziej emocjonujące osiągi. Sedany mają przycisk Corsa, który wpływa na działanie układu jezdnego i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportowymi doznaniami. W zestawie znajduje się również Launch Control funkcja, która po raz pierwszy pojawiła się w Levante Trofeo – pozwala na optymalny start z miejsca. 

Podczas, gdy unikalną cechą charakterystyczną każdego Maserati jest brzmienie silnika, teraz gama Trofeo będzie jeszcze bardziej niepowtarzalna za sprawą unikalnego wyglądu i specjalnych akcentów. Mowa m.in. o przedniej osłonie chłodnicy wykończonej Black Piano oraz elementach z włókna węglowego. W Ghibli i Quattroporte zmienione zostały również przednie i tylne zderzaki oraz maska z dodatkowymi wlotami powietrza, mająca polepszać chłodzenie. Ghibli i Quattroporte Trofeo są wyposażone w 21-calowe aluminiowe koła Orione, zaś o jeden cal większe felgi znajdziemy w Levante Trofeo

Nowe technologie zastosowano również w przypadku MIA (Maserati Intelligent Assistant) – multimedialny ekran o zwiększonej rozdzielczości i większym rozmiarze ma przekątną 10,1 cala w przypadku Ghibli i Quattroporte, zaś w Levante pozostał niezmieniony (8,4 cala), za to wciąż oferuje lepszą rozdzielczość i grafikę. 

Ghibli i Quattroporte Trofeo będą wytwarzane w fabryce Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) w Grugliasco, a Levante Trofeo w fabryce Mirafiori – obie mieszczą się w Turynie.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Fiat 850 Spiaggetta Michelotti 1970
Następny wpis
Na aukcję trafi Ferrari 550 Maranello z 1998

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Maserati zaprezentowało gamę Trofeo