Unikalny egzemplarz supersamochodu o torowych aspiracjach, z malowaniem inspirowanym szkicami, zostanie sprzedany na aukcji charytatywnej w Nowym Jorku
Jeśli naprawdę chciałeś mieć jeden z 999 egzemplarzy limitowanego Ferrari 812 Competizione, ale nie złożyłeś zamówienia na czas, masz teraz kolejną szansę na zdobycie upragnionego pojazdu na nadchodzącej aukcji charytatywnej. I nie jest to zwykły egzemplarz supersamochodu z silnikiem V12, ale jedyna swoim rodzaju sztuka z ręcznie rysowanymi barwami stworzonymi przez głównego projektanta Ferrari – Flavio Manzoniego.
Szef projektu nazywa swoje najnowsze dzieło „samochodem szkicowym” ze względu na unikalne malowanie. Powstałe w ten sposób Ferrari przypomina grafikę samochodową w stylu komiksowym, ale w bardziej wyrafinowany sposób, ponieważ linie, strzałki i notatki pochodzą spod ręki doświadczonego projektanta motoryzacyjnego. Matowe pociągnięcia Nero DS (czarny) na matowym nadwoziu Giallo Tristrato (żółty) podkreślają linie i cienie 812 Competizione, nadając mu dodatkową dawkę dramatyzmu. Kombinacja kolorów została zainspirowana czarnymi szkicami na żółtym kartonie, które są powszechną praktyką na wczesnych etapach rozwoju każdego pojazdu w Centrum Stylizacji Ferrari.
Wnętrze ma podobny motyw z kontrastem jasnożółtej i czarnej tapicerki oraz kilkoma akcentami z włókna węglowego. Głównymi atrakcjami są grafiki na siedzeniach, ekologiczna tapicerka Alcantara wykonana w 65% z poliestru pochodzącego z recyklingu oraz podłoga SuperFabric z czarnym wzorem.
Poza unikalną konfiguracją nadwozia i wnętrza, jedyny w swoim rodzaju model 812 Competizione ma taką samą specyfikację, jak reszta rodzeństwa w postaci 998 coupe i 599 targa. Oznacza to, że jest wyposażony w wolnossący silnik V12 o mocy 830 KM i momencie obrotowym 695 Nm, a jednocześnie ma podwozie skoncentrowane na jeździe torowej w porównaniu do 812 Superfast / GTS.
Specjalne Ferrari 812 Competizione zostało zaprezentowane podczas Monterey Car Week, zanim trafi na aukcję charytatywną podczas Gali Ferrari, która odbędzie się 17 października w Nowym Jorku. Według włoskiej marki uzyskany dochód zostanie przekazany na projekty wspierające edukację młodych ludzi.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment